17 SEPTEMBER . Den sanna omöjliga tanken

Jag vet john , jag känner likadant ..
Jag tror nästan inte att pete finns !



Det är inte många gånger som jag , när jag tänker på att det nog är så att jag faktiskt har haft pete precis framför mig, tror på mig själv och att jag har sett honom . Att jag , Malin , har varit med om en sådan otroligt upplevelse att jag med mina egna ögon har sett en av dagens största rock'nroll stjärnor . Att jag har haft en av världens mest skandalomsusade  människor bara några meter framför mig , att grabben som nyss dog runt åtta minuter faktiskt har stått livs levande och sjungit och lirat gitarr inför mig och flera flera tusen människor till .

Den här texten är ett utdrag ur en recension från SVD efter Babyshambles spelning på Hultsfred i somras . Det är antagligen någont utav det bästa jag någonsin har läst , och som jag känner så mycket med . Läs och njut , alla pete-älskande nissar ..;
 

" Det som fascinerade mig mest var ändå Pete Dohertys uppenbara stjärnkvalitéer. Han är ett vackert vrak. Han är antagligen den sämsta förebilden i världen enligt föräldrarkåren. Samtidigt är det svårt att inte smälta när han slår på intensiteten i de där stora ögonen han har. Dessutom är jag så pass banal att jag tycker att det är rätt tufft när han skrider in på scenen i en liten hatt och har stuckit ner tre cigg i hattremmen. Det ser helt enkelt rätt rock´n´roll ut. "


Stefan Malmqvist


Säga vad man säga vill , men att se Pete var bäst , det är inte mycket som slår det .
Och så som Malmqvist skriver , så är Pete ett vackert vrak .

Kommentarer
Postat av: John!

Vackert vrak.



Var då inte det en helt perfekt beskrivning? Guld till Stefan Malmqvist och kärlek till Pete Doherty!

2008-09-18 @ 16:39:23
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/
Postat av: Malin

Alla gånger om John , ooh vad vi älskar denna tragiskt nedknarkade grabb !

2008-09-18 @ 20:55:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0