22 SEPTEMBER . Inatt fick håkan mig att skratta

Inatt drömde jag om håkan .
Jag drömde att håkan skulle ha konsert som skulle visas på tv . 



Vi skulle cykla till Österskär och bada , och var tvugna att ta oss upp för den brantaste backen jag någonsin sett . Vi kom på något sätt upp för den jättelika backen , men vid den punkten var det där med Österskär och badandet borta för länge sedan och cyklarna hade försvunnit dem med . Vi klättrade istället upp på sidan av berget och satte oss längst upp på höjden , med stupet alldeles framför våra fötter . Vi satt där och hade då en hel dal framför oss som vi kunde se ut över . Det var en sådan där riktig sagodal , med berg med skog på på sidorna och en sjö i botten av dalen och några ängar och fält .
     Det var mitt i denna dal som håkan skulle spela . Långt nedanför oss var en storstor scen uppriggad , massor av människor stod i publikhavet och på scenen sprang håkan omrking och sjöng ! Han spelade för en lång lång tid , det är så jag säger det och nu kan du få mig så lätt , kommer jag ihåg . Vi satt där uppe på berget och sjöng och skrattade och jag minns att jag tänkte på att jag verkligen hade längtat efter att se honom igen , allas våran bästa håkan ! Någon gång efter det var vi nere vid scenen och sprang omkring , men håkan hade klippt sig och såg lite annorlunda ut .
     Långt efter att vi lämnat dalen , berget , scenen och håkan , cyklade jag i alla fall hem och kom inrullande på uppfarten framför garaget . Jag kunde inte riktigt bestämma mig för om jag skulle skynda mig in och se håkan på tv:n , eller inte . Jag kom i alla fall på att jag inte behövde rusa speciellt eftersom det var en evighet sedan programmet började och att det vid den tiden antagligen skulle vara slut för länge sedan .
     Då spelades för sent för edelweiss kommer jag ihåg , och jag kom på att allt bara var en dröm , men jag log för mig själv i alla fall .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0