4 SEPTEMBER . Caroline så fin , det var så man sa

Jaa , för det är så det är ..
Caroline är så fin !



Idag har jag spenderat en stor del av kvällen med att sitta på ett fik och umgås med min kära vän Caroline . Som fastväxta satt vi på mitt allra mestigaste favoritfik Kladdkakan i Gamla stan och lät minuterna , upp emot timmarna , passera förbi runt omkring oss . Mitt val av fika föll även denna gång på deras utsökta , underbart goda och , jag skulle vilja påtså , perfekta blåbärspaj ! Carro föll endast halvt för grupptrycket och tog en äppel/kanelpaj istället , nåja helt okej .

Det var så mysigt , jag riktigt njöt av varje minut vi pratade , skrattade och bara satt där och var . Jag trivs så otroligt bra i denna flickas sällskap och vi är så lika på så många vis ! Samtalsämnena var behagliga och perfekta för en kväll som denna . En kväll att prata mer än "hur mås det ? och , jag måste springa till nästa lektion , men hej ! " i skolkorridorerna , det här var en eftermiddag att umgås med en nära vän . För faktiskt så anser jag att hon är det , den där lilla tösen , hon är faktiskt en av mina bättre vänner , en av de som jag trivs bättre med än med dem flesta .

Man lägger ned så mycket tid på dem människor som man umgås med bara för att man måste . Dem som man måste träffa bara för att den såkallade kontakten ska rinna ut i sanden och att det ska bli pinsamt att mötas i skolan . Vi lägger ned så mycket tid på att hålla denna tröttsamma vänskap vid liv , att vi glömmer bort att ge våra verkliga vänner lite uppmärksamhet . Jag och Carro konstaterade , att det är som om man redan vet att man är kompis och har personerna där , dem som faktiskt är ens nära vänner , att man inte behöver lägga kraft på att försöka vara tillsammans . Det i sig , är ju fullständigt galet om man tänker efter ! Trots allt så är det faktiskt , tragiskt nog , så det är .

Så jag är så otroligt glad att vi faktiskt kom till att ägna varnadra tid och uppmärksamhet . För Carro är inte en sådan människa som jag umgås med för att jag måste , Carro umgås jag med för att jag vill .

Idag var det min vän Caroline , som genom vår vänskap , förgyllde min dag .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0