1 NOVEMBER

Jag vet inte och jag vågar knappt forma tankarna till ord men jag tror att det blåser medvind för mig just nu .
Jag har kämpat mot alla olika slags vindar så länge nu att benen inte längre har vetat åt vilket håll dem ska gå . Jag har irrat runt så länge nu att det har blivit en stor djup cirkel där jag trampat runt . Men .. Nu känns det som att kastvindarna , för så en tiondels sekund , har stannat upp och drar åt samma håll .
Löven har fallit av träden och de färgstarka bladen ligger ihop kladdade i en grå sörja på marken och det väder vi har är blåst med regn, dag in och dag ut . Trots allt det här så känns det bra . Just nu , i denna stund , spelar det ingen roll att skogen inte ser ut som ett stort eldhav längre och att solen inte värmer mig i kylan, för jag färdas i medvind . Det har plaskat under mina fötter i många många dagar nu och varje gång jag är ute så läcker det in så strupmorna blir blöta . Halsduk och vantar vägrar jag att röra mig utan utanför husets trygga väggar och det är inte en sommarjacka som hänger kvar i hallen . Två månader framåt kommer vårt land slingras in i en enda stor pöl av slask och vi kommer att innerligt längta efter allt som har med den vita julen att göra, och allt bara för att slippa det grå . VI kommer julpynta och köpa julklappar och vi vet redan nu att det antagligen inte kommer vara någon snö på julafton , men trots allt känns det bra .
Vår allas Hjärter Dam har varit en ständigt närvarande vän som från och till följt mig som en ihärdig skugga . Jag har trott att jag velat bli av med henne men nu vet jag inte riktigt vad jag ska tro . Jag kan tänka mig att hon undermedvetet blir ens bästa vän och ständigt håller än i handen . Att vi lätt fastnar i hennes kladdiga men ömåliga nät . Vi trasslar in oss i vår brist på uppskattning av vad vi har och blir sedan så pass bekväma med vår totala handelsförlamning att vi klibbar fast och inte kämpar oss loss . Jag kan helt ärligt erkänna att jag har svårt att vara nöjd med det jag har och att leva i nuet . Jag strävar gärna framåt och rusar fram som en 100 meters löpare dem sista 10 metrarna , men jag vill lära mig att ta det lungt och jag vill lära mig att andas . Det som jag tror det handlar mest om är att jag måste våga . Jag måste våga se på vad jag har och våga hålla kvar det . Inte fega ur och spring iväg till Hjärter Dams tilldragande nät utan våga vända mig om och styra upp vindarna själv .
I min nedtrampade cirkel har jag nu tagit ett försiktigt men hoppfullt tag om kanten upp och jag har nu lyckats klättra en bra bit i rätt riktning . Det blåser på här uppe men på något sätt tror jag att jag klarar av att kontrollera det som händer . En lätt vind kan få mig att tappa taget och falla tillbaka , men på något sätt tror jag att det kommer gå bra . Vad som händer det händer och jag kan inte göra så mycket för att hindra det . Hjärtder Dam släpper långsamt min hand och elden tar fart . Vissa av er andra har medvetet eller omedvetet hjälpt mig med att hålla min eld vid liv och det är bara bäst bäst bäst . Det jag egentligen ville få ur mig var att jag nu ; på ett försiktigt och väldigt tacksamt sätt låter vinden blåsa mig rakt i ryggen i den riktning jag går .


" Du har din egen väg att gå, skit samma vilket håll . Det kanske blir en liten omväg men vad spelar det för roll ?Alltid lär man sig väl nåt, det var väl så det skulle va. Det blir en massa spe och spott,
men det är skit man måste ta. "



det går bra nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0