23 NOVEMBER

Jag har ont i magen , jätte jätte jätte ont . Just nu sitter mina klasskamrater i geografi och skriver prov och jag sitter här hemma och hänger tillsammans med min överskottsenergifyllda bror .Han är gullig han , min bror . Riktigt jäkla jobbig många gånger och i de allra flesta fallen vill jag att han ska bort bort bort , men han är söt . Han har varit sjuk hela veckan och inte fått göra någonting . Det enda han lyckats göra är att samla ihop , i den redan fyllda kroppen , ännu mer energi och han är nu på bristningsgränsen till vad han klarar av . Finns det något ord som definerar sneppet värre än alldeles för mycket överskottsenergi ? , det är i alla fall det ordet jag letar efter . För sedan jag kom hem har han flugit omkring här hemma som en tornado och inte lämnat mig ifred många sekunder . " Jag ska göra lunch , ooh jag ska baka ! Malin , vad ska jag baka ? Hm , måste fixa datorn ooh nej nu bränns mina korvar " ! Stekpannan med korv i alldeles för varm "och mackaronivattnet kokar över så det bildas en mini mälaren på våran spis och bror springer runt och torkar . " TV , kom och titta på tv med mig ! Hm , vad ska jag baka då ? Åhh , attans kanelbulle jag brände mig på mitt te-vatten . Malin , vi tävlar om vem som kan göra flest situps och armhävningar ! Inte ? , nej men vi kör en match isället då " !
Nuuuuu , har han slagit sig ned vid tvn och jag har smitit in här . När jag är klar med det här lär väl han ha ätit upp sin falukorv och sina mackaroner och börjar leka stormvind här igen , men det gör inte så mycket . Innan han spatserade in i vardagsrummet med matbrickan i högsta hugg kom han  in hit , igen ,och ville att jag skulle komma . " Men snääääälla Malin , jag har inte retats med någon på en hel vecka " . Men varför vara på mig som en igel , undrar jag och suckar för mig själv innan jag ångrar mig och börjar le . För hallå , den enda anledningen till att vi får småsyskon är för att dem just ska vara på oss som iglar , aldrig någonsin sluta reta oss och hela tiden vara jobbiga .
Maten börjar ta slut där inne tror jag , för nu är han här innei hobbyrummet och har precis hittat NonStop som mamma köpte till pepparkakshuset . Antingen blir det för mammsen att köpa nya färgglada chokladbitar eller så blir pepparkakshuset ett NonStoptak fattigare , för kvar finns antagligen inte en enda godis när han är klar med påsen . Vad gör det egentligen , den där långa , rangliga , smala grabben kan behöva äta några NonStop till tycker jag . För trots att han är ett monster som alla andra syskon i världen , så är han bäst . Min käraste bror som jag tycker så mycket om . Bästaste du , min jobbigaste bror Johan .

Nu ska jag bege mig mot soffan och spendera lite tid med min igel . Jag tror att det till och med kan vara så att han har ganska bra chanser nu och att vi tar några matcher och tävlar lite grann .

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0