29 NOVEMBER . Mys

Jag tror jag har världens bästa mormor. Faktiskt , på riktigt tror jag det , ingen kan ha en så bra mormor som jag . Igår var jag i stan och jag och bästing mormor möttes på centralen . Därifrån bar det av med tunnelbanan till gamla stan och det underbara fiket Kladdkaka . Där spenderade vi tiden genom att äta lunch och fika blåbärspaj . Inget café i världen har sådan god blåbärspaj som det fiket tror jag , det har i alla fall inte varit något som ens varit i närheten av det ännu . Efter fikandet kände vi för att röra på oss och promenerade vägen till Gallerian och gick i affärerna där innan vi fortsatte vår lilla shoppingrunda . När vi kom ut ur den sista affären konstaterade vi att det snöade och styrde stegen mellan kryssande människor mot centralen . Vi skildes åt , hon gick till tunnelbanan hem och jag mot pendeltågen . När jag satt där på tåget och gungade fram och tillbaka såg jag till min förtjusning att lagret av snö blev tjockare och tjockare varje station vi stannade på. När jag klev av tåget var det tillräckligt mycket snö på perrongen att skorna sjönk ned en bit och kylan ifrån den omslöt foten . Inga bussar gick så jag bestämde mig för att vandra biten hem och jag gick där i halvt snökaos , massor av kläder och med musiken på . Det kunde verkligen inte ha blivit bättre tror jag , det var så tokigt mysigt att jag inte skulle byta det mot alla sommardagar i världen . Snön lade sig som ett tunt täcke över min jacka och jag gick där och log för mig själv . Mormor , jag tror jag har världens bästa mormor. Snö , jag vill ha massvis av snöö .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0