4 NOVEMBER

Hjälp mig imorgon börjar skolan .
Kan någon snälla ta och ge tillbaka all min stulna tid ? Ännu ett lov har passerat och jag vet än en gång inte vart tiden tagit vägen och vad jag egentligen har gjort . Jag har inte varit ute och rest någonstans utan bara varit här hemma och hängt . Jag har inte ridit speciellt mycket och inte lagt ned massvis av tid i stallet och jag har inte jobbat mer än en dag . Vart har all tid då tagit vägen kan man ju undra .. ? Jag har antagligen inget bra svar på frågan , ehum , men kan lätt konstatera att den flugit sin väg likt en heliumballong sliter sig från barnets lilla hand på skansen och försvinner upp i det blå . Jag vill inte säga att jag är missnöjd med lovet för det är precis tvärtemot vad jag är . Jag är helnöjd med vad det här lovet blev och jag har haft så tokskoj så många gånger ! Yäs , min inre partybäver kan i alla fall inte klaga på att den varit tvungen att vars tyst och stilla , nej fasen vad vi har partat ! Ganska fascinerande hur otroligt lätt vi vänder på dyngsrytmen och mer än gärna lägger oss när det börjar bli ljust och slitna släpar oss ur sängen när det börjar bli mörkt i höstvädret . Någonstans tycker jag det i alla fall är helt okej , det är lov och på lov ska man ha skoj . Spelar roll att vi är trötta som dresserade rymdillrar på dagarna och sedan taggar till som tokar lagom tills kvällen och nästa party , nej . Det är lov , och det där är just vad ett lov innebär .
Imorgon börjar skolan igen och jag har massa prov och inlämngar i veckan som kommer , nej jag längtar inte . Men , man måste se det positivt och det ska bli lite roligt att komma tillbaka och träffa alla igen faktiskt . Se hur alla har haft dte och disskutera vad som hänt under den lediga tiden . Skolan och allt dess ansvar kallar på oss och det är väl lika bra att försöka köra på och hålla i sig så gott man kan . Sista lediga kvällen på lovet ägnade vi åt att chillparta hemma hos Matilda Larsson och det blev en trevligt kväll ,
perfekt avslut på vårt grymma lov .

tack och hej någonting leverpatej !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0