19 OKTOBER

Jag har lust att skriva ett riktigt tvättäkta "Hej Kära Dagbok" inlägg .
Jag har så otroligt mycket inom mig men när jag sätter mig här för att försöka sätta ord på vad jag känner, fastnar känslorna innan dem ens hunnit bli ord . Det går inte helt enkelt. Jag vet inte vad jag känner , jag vet inte vad jag tycker , jag vet inte vad jag gör . Jag tycker att jag är bra och är ibland nöjd med mig själv, men jag tycker inte att jag duger . Men då är frågan vem sjuttongubbar jag ska duga för, för andra ? Är inte själva saken att man ska försöka vara sig själv, stolt över det och framförallt nöjd med vad man är ..? Att jag ska tycka jag är söt, rolig, intressant , men nej det tycker inte jag att jag är .

Buu det här var alldeles för allvarligt och jag kan , som sagt var, inte uttrycka mig på ett sådant sätt jag som vill. Så därför blir det inte bra . Nej , jag återkommer imorgon och förhoppningsvis har jag hunnit lyssna på tillräckligt mycket musik för att jag ska ha hunnit sammla ihop mig lite innombords . Nu ber jag en stilla bön till min Ipod att den ska hjälpa mig med min ovishet . Jag behöver helt enkelt en "ligga i sängen, fundera och lyssna" kväll . Antagligen är inte det alls vad jag borde göra för att bli pigga upp mig själv för studen, men för att göra det långsiktigt är det det enda som hjälper . Om ni ursäktar, ska jag nu traska upp för trappen och krypa ned i min stora, kuddfyllda säng och njuta till obeskrivliga toner så som Lars Winnerbäck .


 

"Älvorna talar om tomhet och bjuder till dans och flykten tar fart . Mellan veta och vilja går vilsen och väntar på sans och att se allting klart . Men när stormen tar fart över frosten inatt ropar sansen på värme i svavel och skratt . Det är tid för dom galna och månen är full .
Så för din och för min, men inte för kärleks skull . Kom och värm oss inatt ."


- inte för kärleks skull -


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0