26 OKTOBER

Idag är det mindre än en månad kvar och ikväll är stunden då premiärspelningen spelas .
Jag menar självklart Lars Winnerbäck - 2007 - Daugava .
Det är 26 dagar kvar fram tills att vi får stå längst fram i annexet och nästan kvävas av ren lycka . För det är väl ungefär det vi kommer att göra skulle jag tro . Halvt kolappsa där framme bara för att vi är så otroligt nöjda . Jag längtar och jag vet att det är många andra som också längtar . Inte bara jag och mina kompisat utan alla Lasse Lover , haha , ute i landet . Alla går vi nu som på nålar och bara väntar tills Kungen besöker just våran stad och förgyller vår höst med sin underbara musik .
Aah , musik gör livet värt att leva .  Yäs yäs yäs .



" Du går nedtryckt i två alldeles för grova skor, det börjar visst bli höst och den är lika spottad på som begagnade bröst . Det blåser på, nu faller löv, det börjar om. Jag säger Kom, här är livet, här är världen vi ska leva i . Vi, och alla duvorna på marken, alla fåglarna i skogen. Alla mänskorna i parken, alla herrarna på krogen . Här finns ingen som kan döma, här finns ingen mera lärd om ditt liv, om din stad, om ditt land, om din värld . Det kommer alltid tillbaks, med veta-bättre-direktiv till en värld, till ett land, till en stad, till ett liv . Några smulor till duvorna, min vän sen går vi hem "

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0