3 OKTOBER

Nu är det officiellt höst . Verkligen jätte jätte höst är det nu, med rödgula blad och små kalla vindar . Vi satt och åt frukost imorse när pappa mumlade att det snart skulle vara snö när vi sitter och äter våra mackor och dricker vårat te . Jag visste ärligt talat inte vad jag skulle göra, var det meningen att jag skulle skratta eller gråta ? Help me var det väl enda jag kunde tänka i den stunden . För det var mörkt , riktigt mörkt , och det såg sådär smårott ut när man kollade ut i trädgården . Aah tänkte jag, jag kunde faktiskt inte annat än att hålla med honom. För innan vi hunnit dricka klart våra tekoppar så sitter vi här och blickar ut över en snötäckt gran, som alltid står precis utanför fönstret här på baksidan . Ljusbeslysningen sitter i den och man kan inte undgå att det ser hemtrevligt ut när man ser den från gångvägen bakom huset . Snön ligger på staket som gränsar mot grannen och hunden ligger ute och smälter liksom lite in i det mörka ljuset . Man ser henne mest på grund av ögonen som blänker och den starka kontrasten mellan den vita snön och hennes kolsvarta päls . Men just nu har vi en vackert höstblå himmel med solnedgången som färgar löven i varma eldiga färger . Solen lyser in i små strimmlor här på köksbordet och mormor står och lagar mat åt mig och bror .  Imorgon ska jag möta henne i stan och vi ska luncha och möjlitvis köpa kläder till matildas , förhopnningsvis, kommande maskerad . Det kommer att bli bra och jag är helnöjd med vad jag i sådana fall ska klä ut mig till mjhihi .

Mormor ropar att maten är klar så nu är det dags för påfyllning av magen .
Jag tror dessutom att jag har världens bästa vänner .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0