25 SEPTEMBER

image1

Lasse , Lasse , älskade Lars Winnerbäck .

Imorgon släpper han det nya så efterlängtade albumet Daugava .


 


"Temat går åt öster. Moskva, Riga, Krakow. Det handlar om uppbrott och skuld, om torgskräck och reträtt. Färgerna är mörka, men starka och många. Östeuropas rivna murar och dubbla känslor, anpassning till något man inte är säker på att man gillar." Lars WInnerbäck - 27/03/2007

Jag kan inte undvika, och jag måste erkänna, att jag är nervös inför vad detta album innehåller . Riktigt nervös faktiskt och har ingen aning om hur det kommer låta . Det ovanstående låter lite dyster och  senare har han sagt att plattan är mot dansbandshållet och att det är mycket akutsiskt gitarrspel som gäller . What so ever så kan det inte bli annat än bra, för herregud vad vi har längtat efter denna skiva ! Bästaste Winnerbäck har gjort en ny skiva och singelspåret som släpptes i augusti med Miss Li är mycket bra ;
Om du lämnar mig nu .


Imorgon gäller det , han låter oss bli delaktiga i hans tankar och funderingar och vi får gå till skivaffären. Lyckligare än vanligt får vi sedan gå därifrån med en mer än efterlängtad skiva i väskan .


Lars Winnerbäck , Annexet , 21/11 2007 .
Lars Winnerbäck , Linköping 8/12 2007 .


Här färgas molnen i skymmning ganska ståtligt över Grand,
och det ser lite ut som den där natten när ladan brann. Om du minns ?

Kommentarer
Postat av: CK

Jag minnsminnsminns :D så det skriker om det och fy bubblan vad jag längtar!

2007-10-01 @ 17:16:48
URL: http://cktheone.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0