18 APRIL . Den underbara dagen idag

image143


Idag tror jag har varit en utav de bästa dagarna i hela mitt liv .
Utan tveckan har den varit så fruktansvärt bra , älskade , underbara , kära idag .

Skoldagen bestod av två engelskalektioner med en håltimme där emellan . Denna innebar en promenad ute i det helt underbart vackra vädret som gjort oss glada stockholmare sällskap under dagen . För att verkligen poängtera den kommande sommaren gick jag och min Nicolina och köpte varsin Cornetto Citron , sommar ! På eftermiddagen mötte jag och Yollan upp Emma och John från Strömstad på centralen , underbara dem ! Vi tog sedan tillfället i akt och promenerade under solen lysande strålar , längs med Drottninggatan , genom Gamla stan , förbi Slussen och vidare ned upp och ned för Götgatan och slutligen till Medborgarplatsen . Synen som mötte oss när vi sedan stannade till var oslagbar . Uteserveringarna som omringade oss med pratglada och bekvämt avslappnade människor kämpade om våran uppmärksamhet mot de små flickorna som vi köpte Majblommor av . När vi lyckades slita oss från att beundra denna syn köpte vi kakor och slog oss ned i parken bakom Söderhallarna . Denna park , mina damer och herrar , är inte vilken park som helst utan denna park är parken där dräggen , hundarna , alkisarna , barnen och de promenerande vännerna blandas i en enda stor röra . I denna park satt vi på Yollans partyfilt och bara njöt , njöt av livet i stora allmänhet . Glada , vi var så glada och skrattet var det enda som fanns för oss . När kakorna var slut , spanandet var spanat och flickan en bit bort matat alla fiskmåsar i hela parken , kom två mycket söta indieflickor som vi gick och satte oss på ett kafé med . Där hade vi mycket trevligt och skvallret som skvallrades där var helt underbart att skvallra om haha ! Efter kaffet var drucket tog vi adjö av våra vänner och jag och Yolanda sprang återigen nedför Götgatan , över Medborgarplatsen , genom dräggparken och till tåget och södra station . På bussen hem hade jag sällskap av mina kära iPod och låtar som Lasses " Kom ihåg mig då " , " Röda läppar " och Håkans " En vän med en bil " . Den korta biten från bussen var en enda lycklig dans från min sida och när jag kom hem satt världens vackraste hund på baksidan och välkomnade mig .

Älskade , underbara , kära idag .

Kommentarer
Postat av: Emma!

Ja! Ja! Och JA!
Underbara den dagen!

2008-04-21 @ 23:44:06
URL: http://pearldiver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0