27 APRIL . Mitt hjärta

image145


Att galoppera .
Att galoppera så att det känns som att man flyger och svävar en halvmeter ovanför den nu dammiga marken , så att det vrider sig i magen av både spänning och glädje , att få prova på känslan av total frihet . Att känna håret flyga , den varma aprilvinden blåsa förbi och ge en extra uppfattning om hur snabbt det faktiskt går . Att se världen runt omkring förvandlas till sträck och det enda fokus som finns är marken framför dig . Ett fokus som försvinner inunder hästens kropp när den sträcker ut sina smala , starka , så ömtåliga men kraftfulla ben , för att vinna ännu lite mer mark för varje språng .

Känslan när man har hästen galopperande under sig , och all den enorma kraft som detta djur utgör , går inte att förklara . Det låter fånigt klyschigt men det är så jag bäst kan säga det för att försöka övertyga er hur underbart det är . Det är samma känsla när man dansar tillsammans med sina bästa vänner till tokigt bra musik och sjunger så rösten försvinner och allting bara blir en stor röra av skratt och glädje , den känslan är det ! Samma känsla som när man sitter högst upp i fritt fall och vet att spärrarna vilken sekund släpper och låter än då falla mot marken i en otrolig fart , det är den känslan jag får ! Eller när man snurrar runt , runt och låter armarna flyga med av bara farten , och hela världen förvandlas till en röra av olika surrande intryck . Så glad som man är när man vinglar runt efter allt snurrande , och världen runt omkring ständigt byter form , så glad är jag när jag får rida , när jag får galoppera med min älskade Trasan och låta henne sträcka ut .

Så glad är jag när jag bara får se henne , när hon gnäggar till mig när jag kommer för att hämta henne i hagen , när jag får klappa på henne , när jag får ge henne en puss , när jag får borsta , när jag får rida , när jag får slita med att hålla hennes utrustning ren , när jag lindar hennes ben , när jag får träna terräng och när jag förstår att hon står där i stallet och väntar på mig , hon väntar på att jag ska komma .

Hon gör mitt hjärta så tokigt lyckligt .

Kommentarer
Postat av: Emma!

Åhh..!
Malin! Den känlsan är det!

2008-04-29 @ 21:37:13
URL: http://pearldiver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0