29 APRIL . Känslan som är med mig

Sen du var här har häggen slagit ut 
det blåser vindar från förra sommarn
och jag tittar ut över parken för att se om jag kan se dig
jag ser björkar som blommar nu
med lite mera färg sen du var här

Sen du var här har gatorna gått hem
Nu är bitarna på plats, nu kan jag se ifrån mitt fönster
samma utsikt som förut fast kanske ändå lite längre
lite högre lite värre allting känns tryggare
och ändå mycket större, nu har häggen slagit ut.
Nu har våren tagit fart, lite starkare och mer sen du var här

Den gör mig så glad den här sången , glad enda in i hjärtat . Den gör mig så glad att jag bara vill dansa omkring i en oändlig dans och aldrig stanna upp ! Snurra , hoppa och skutta tills mina ben viker sig av utmattning och jag ramlar ihop av ren lycka . Sen ska jag ligga där på den grästäckta marken och bara skratta och le .
Jag vill le för att jag är så förbannat toklycklig med läget !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0