4 APRIL . På promenad genom stan

Jag och min bästa vän Yolanda gick idag en promenad genom stan .
Det var sol och massor av folk överallt , stan var fylld till bredden med människor som glatt strosade runt i solskenet . Det vår i luften och alla var liksom obekymrade och nöjda med läget . Vi gick från hötorget och Drottninggatan bort , vidare igenom gamla stan där vi stannade till i en leksaksaffär med leksaker från förr , och sedan in i serieboden . Det var något utav det sötaste jag varit med om , olika gångar med omgivande väggar som från golv till tak var fyllda med serietidningar från förr , riktigt antika tidningar ! Jag köpte självklart en Spidermantidning från 1975 , och som då kostade 2.5 kr . Jag nästan dog utav förtjusan ! Sedan fortsatte våran färd genom den äldre delen utav vår stad och passerade Slussen för att storsa längsmed Götgatan . Efter det följde en fika på Cafe String där även KV slöt upp till oss , mycket trevligt ! Över hela staden och i varenda gathörn hade fikaställena satt ut sina bord och stolar för att ge oss gäster en chans att sitta ute och njuta av solen . Att sedan strosa över Medborgarplatsen var helt underbart . Torget var proppfullt av uteserveringar med folk som satt ute i solen och drack en öl och mös . Det enda vi hade kvar innan vi skulle komma fram till Södra station var vår favorit park bakom Söderhallarna . När vi kom fram dit , och såg ut över parken med solen lysande över oss , var det en sådan härlig känsla ! Parken var fylld med människor som promenerade fram och tillbaka i godan ro . Men det som var speciellt med denna dag , som verkligen underströk hur våren faktiskt har kommit till oss , var dräggen i parken . Nu när värmen smått börjar anlända och omfamna oss , söker dem sig till denna park som flugor till en sockerbit . På något vis är dem väldigt charmiga , där dem sitter med sina tuppkammar till hår och nitar i jackorna . Under hela promenaden hade dessutom inlinesåkare svischat förbi oss i full fart och gjort oss glada . Sen var det också alla dessa skateboardåkare som omgav oss  , och jag tror ingenting är så sommar som grabbar med skateboards .

Det var en helt underbar dag , och jag är så himla nöjd med att jag fick uppleva den med mina underbara vänner och en strålande sol på himlen .


Kommentarer
Postat av: yolanda

team sweden, jaaarå

2008-04-05 @ 11:39:37
Postat av: Emma!

Åh!

Medis! ÄLSKA!
Sol i Stockholm, jaaaa!

Gud vad jag saknar det just nu...

2008-04-05 @ 19:15:38
URL: http://pearldiver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0