9 APRIL . Hjälp , vad är det här ?

Jag fattar ingenting .
Förra inlägget var två intensiva meningar om att våren verkligen var här och att jag hade sett en humla .
Nu sitter jag här vid köksbordet och utanför fönstret yr det omkring små vita korn åt alla håll . Vad hände , vart tog våren vägen , vad händer nu med den underbart våriga humlan ? Eller hur bra mår våra blåsippor runt huset , dem tycker inte om kylan och snön ..? Plusgrader är det dessutom , så när jag snart ska gå ut och gå med vovven min kommer jag att bli tolblöt om mina tassar . Hästarna hade börjat gå med de tunnaste täckerna och vissa dagar var det några av dem som gick utan täcke alls , så mys ! Men nu kom det snö och blask och igår var det svin kallt , så nu får alla små hestarna gå med täcken igen , omys .
Det är 9 april idag och det ska inte vara snö nu , vad är det här ?

Jag fattar ingenting .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0