15 DECEMBER . Jag hade i alla fall tur med vädret

Ibland går det inte som man vill , idag har det inte gått som jag har velat .
Egentligen har det inte varit en utav de allra mest fruktansvärda dagarna som man har ibland , men den här dagen har varit en sådan där dag när man känner ... 

naaej ,
inte nu ,
inte idag ,
jag vill inte ,
nej .

.. till allting !

Min lust har runnit av mig totalt när det gäller allting förutom att vara i stallet eller att ligga nedbäddad hemma i sängen och lyssna på snuskigt bra musik . Skolan kväver mig långsamt men bestämt och dem här dagarna fram till jullovet känns som fyra livslånga dygn . Känslan som ständigt hänger mig runt halsen är den att jag släpar på ett höghus , gjort i betong , och försöker dra mig fram .

Jag var sjukligt trött när jag vaknade imorse , jag kom försent till min första lektion , jag orkade inte äta lunch , jag hade farligt onödiga lektioner och håltimme däremellan , det var kolsvart när jag slutade , jag har läxa tills torsdag , den stora koppen jag brukar dricka choklad i i stallet var borta , jag var bitvis okoncentrerad på dressyrlektionen vilket resluterade i att trasan blev stressad ett tag i mitten och lektionen gick endast okej , slutligen hade pappa inte lyckats ställa in inspleningen på tv:n rätt så jag missade programmen jag ville se .

Tror ni inte att jag dessutom upptäckte att min telefon var borta när jag kom till skolan imorse ! Okej , ingen panik tänkte jag . Så jag letade igenom alla mina saker och ringde till den , för att inse att den inte var med mig och avstängd . Hejdå lilla telefon , sa jag . Hejdå , hejdå lilla telefon , hejdå lilla sim-kort , hejdå .



JAG VILL BARA HA LOV !



Sedan tänker jag efter .
Jag hade sovmorgon imorse och började halv elva . Jag drack en stor kopp te till frukost med namnet himlagott , vilket i sig är hur gulligt som helst . Jag bestämde mig därefter att jag skulle försvinna in i min storlek XXXL gråa munkjacka , som jag älskar mer än allt ! När jag efter det traskade iväg till bussen med min kära vän iPod som sällskap , vem tror ni inte tittar fram då om inte solen ! Jag tillbringade alltså mina , så oväntat , uppskattade minuter på bullshållsplatsen i solljuset . Jag var till och med tvungen att kisa för att kunna se ! Sen hade jag musik som första lektion och resten av dagen var inte det minsta ansträngande , så jag hade tid att både prata och skratta . Vi slutade tidigare från sista lektionen och jag köpte med mig min favoritmacka från kafeterian till middag . Jag och en kompis hann faktiskt med tåget , vilket gjorde att jag hann till bussen och dessutom fick sällskap då några ponnyungar kom strosande av tåget . Väl i stallet drack vi varm choklad , jag åt min macka och färska godisnappar . Ingenting är så gott som riktigt mjuka , lagom sega , färska fruktnappar ! I alla fall .. Jag hade två timmar att bara vara fram tills det att min dressyrlektion började så jag tog det lungt och jag och trasan var ute och gick innan träningen för att värma upp . Träningen gick bra förutom dem gångerna när jag tappade koncentrationen , och jag tycket att huvudsaken är att hjärtat sköter sig bra . Mamma kom sedan och hämtade mig så jag fick skjuts hem och slapp ta bussen . Hemma gjorde jag fruktsallad och satte mig sedan och kollade på film med filtar och ljus .

Jag har nu suttit och lyssnat på massor av gammal musik i nästan två timmar . Beatles , Bruce Springsteen och Bob Dylan har underhållit mig flitigt och jag bara njuter av deras sällskap . Mums vilken bra musik ! Det är även så här i efterhand , när jag har suttit och skrivit en lång text som inte innehåller mycket instressant för någon av er och som antagligen det inte är många som orkat ta sig igenom , som jag inser att alling faktiskt blir som man vill att det ska bli . I 
alla fall är det nog så att man kan påstå att allting faktiskt blir  vad man gör det till . Jag kan välja att se min dag som ;

1 . Halvdan , seg ,otursbringande , inte min dag .
2 . Halvbra , lugn , slumpmässig och acceptera att det finns bättre dagar .

Just nu , i denna stund , väljer jag alternativ nummer 2 .

God natt !

Kommentarer
Postat av: ylle

men malleballe, regina spektor till hultsfred!

2008-12-16 @ 15:19:27
Postat av: Malin

VAD ÄR DET DU SÄGER MÄNNISKA !? VA ?

JAG ÄR LYCKLIG !

2008-12-17 @ 12:12:29
Postat av: yolanda

jag med, och nu funkar inte min nalle heller, vi kommer antagligen aldrig mer prata med varandra. det är lite tråkigt förstås.

2008-12-17 @ 15:40:43
Postat av: Emma.

Du är klok.

2008-12-20 @ 15:16:08
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack . du med faktiskt

2008-12-20 @ 23:50:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0