30 DECEMBER . Hedemora

Min mormor bor i Hedemora . Det är en liten stad i Dalarna där en del av min släkt på min mammas sida bor . Det är så gulligt där , det är så extremt gulligt ! Allt och alla är så trevliga och gulliga igen ! Hela stan utstrålar lugn . Åsgatan är namnet på deras motsvarighet till vår Drottninggatan , skillnaden är dock att deras gata är av den längden att man lätt kan gå igenom dem på fem minuter . Lätt . Det är det som är själva charmen , Hedemora är underbart .

Min mormor och  hennes man Ray bor i ett hus som är ganska precis hundra år gammalt , fyra våningar högt med ett något man kan likna vid ett tornrum högst upp . Fönstrena är större än två vängliga dubbelfönster tillsammans och allting är gammalmodigt renoverat men så otroligt stiligt designat . Längst ned finns ett stort bombsäkert bankvalv från den tiden då huset användes som bankhus för massor av år sedan . I källaren finns pingisbordet som min gammelmormor och - morfar hade på sin herrgård . Min mormors mor , min mammas mormor och min gammelmormor är snart nittiotvå år gammal , det är häftigare än det mesta tycker jag .

Jag åkte upp med hela familj vanilj och lilla kattis i söndags och kom hem idag .
Jag har haft så himls trevligt och bara umgåtts med sådana jag tycker massor om !

Det mest fantastiska är att jag efter denna lilla utflykt är :

en hatt
lite accosearer
två stickade tröjor
två kavajer
tre kappor
fyra par skor

rikare än när jag åkte dit !

Jag har världens bästa och häftigaste mormor och Hedemoras secoundhand butik att tacka för det !
Jag är så glad och nöjd att jag inte vet vad !

Kommentarer
Postat av: Emma.

Gud vad mysigt!

Och vad kul att få med sig lite godsaker hem ^^

2008-12-31 @ 14:52:54
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag är så glad forfarande för allting , jag kan inte sluta le när jag tänker på det mihihi

2009-01-01 @ 13:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0