8 DECEMBER . Det är faktiskt åttonde december idag

... faktiskt , så är det vad kalender visar .
8 december 2008 . det är lite knäppt .

idag är det tolv dagar kvar till jullovet ,
det är nio skoldagar kvar till jullovet ,
det är sexton dagar kvar till julafton ,
tjugotre dagar kvar av år 2008 och
tjugofyra dagar kvar till välkomnandet av år 2009 .

med drygt två veckor kvar till julafton känns det fortfarande som om oktober precis har börjat och som vi har hela den oändligt mörka , dystra och sega månaden november framför oss . inte , den är redan förbi och försvann lika fort som den kom !

igår åt vi frukost jag , mamma och pappa och tände ännu ett ljus för att lite fira andra advent . det var då som jag insåg att jag inte kommer få någonting som jag vill ha i julklapp om jag inte skriver en önskelista ögonenböj ! önskelista skrevs det och jag är mycket nöjd med denna ! jag måste dock tillägga ännu några saker nu såhär efter en dags betänketid .. önskelistor är bra tycker jag !

i alla fall måste jag ge mig ut och köpa klart mina julklappar till folket , helst innan julafton är över . det är en mysig sysselsättning , mysig men krävande . det  bästa är nästan att slå in alla klappar tycker jag ! ooh vad det är mysigt !

julen kommer och jag bara väntar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0