10 FEBRUARI . Filmen

image95


Om jag idag fick önska någonting , skulle det vara att jag någon gång i mitt liv fick träffade någon som Jack . Han fick Rose att vilja fortsätta leva , att inte vilja ta sitt liv . Han fick henne att blundande ställa sig längst fram i fören på ett stort fartyg och känna det som om hon flög . Dem var så olika varandra att de knappast går att jämföra , men den frihet och den kärlek som uppstod mellan dem fick dem att gång på gång vara beredda att offra sina liv för varandra . Jag tror man kan säga att de var självsfränder ,
med en obeskrivlig kärlek som inte går att ta på .

Jag och Matilda satt igår kväll och natt och tittade på Titanic . Jag har inte sett den filmen på flera år men nu efteråt har mitt tycke för filmen kommit tillbaka . Hur har jag klarat av att inte så den på en sådan lång tid ? Jag är fortfarande helt tagen av filmen och jag och Matilda enades igår om att vi skulle drömma om denna otroligt sorgliga men underbara film . Hemskt nog , så tror jag aldrig att jag kommer bli riktigt kär , så kär att jag är beredd att offra mitt liv för någon . Jag är inte en sådan som träffar sin självsfrände och lever med den personen tills döden skiljer dem åt . 

Men om jag får en önskan , skulle jag önska att jag någon gång i mitt liv får träffa någon som Jack Dawson .

Kommentarer
Postat av: Yolanda

vi är iallafall två

2008-02-10 @ 19:08:36
Postat av: Maluun

tre med matilda , vi tre

2008-02-10 @ 22:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0