17 FEBRUARI . Kvinnan med den röda kappan

Det står just nu en dam nere på gatan utanför vårat hus . Hon har en röd kappa som riktigt lyser och runt huvudet har hon ett vitt hårband . Över ena armen hänger en svart stickad tröja och händerna täcks utav ett par svarta handskar . Hon håller uppe en telefon som hon står och samtalar i . Min egen skugga och gardinerna reflekteras i fönstret och ibland tycks ögonen ha svårt att hitta ett fast fokus . Jag undrar vem hon är , undrar vad hon pratar om och med vem . Jag kommer på mig själv med att studera hennes ansiktsdrag och hon är vacker . Egentligen vet jag inte varför jag tycker det , men hon ser på ett lugnt sätt tjusig ut där hon står . Den röda kapan och det uppsatta håret visar upp en städat och ordentligt kvinna , men här innefrån huset vet jag egentligen inte alls vem hon är . Hon tar några steg och stannar återigen upp , drar med skon över asfalten och ser sig omrking . Undrar vartifrån hon kommer , om hon talar samma språk som jag . Hon är vacker men hon ser trött ut där hon står med telefonen tryckt mot örat . Gatan utanför mig ser vårig ut och solen lyser svagt på kvinnan med den röda kappan .

Det står en dam nere på gatan utanför vårat hus , och jag har ingen aning om vem hon är .

Kommentarer
Postat av: Emma!

Sånt där kan jag också fundera på ibland..
Fint skrivet du Malin!

2008-02-22 @ 08:49:16
URL: http://pearldiver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0