22 FEBRUARI . LOV !

image100


Om en film på psykologin, en lunch och ett tackåhej på geografin så är det lov . Lov i en hel vecka , en vecka att bara vara på och ägna sig åt sig själv . Ett lov som jag ska ägna åt att åka upp till släktingar i Hedemora och sedan bara vara hemma . Vara hemma , umgås med mina vänner , leka med hunden och äntligen få lite till att vara i stallet och rida . För denna vecka har det inte blivit mycket tid för Trasan och de andra hästarna. Jag har haft fyra (!) kursprov och inlämningar, + läxor och ytterligare lite kompletteringsuppgifter . Nej det har inte varit kul, verkligen inte och jag trodde allvarligt talat inte att jag skulle överleva. På något underligt sätt har jag i alla fall lyckats ta mig levande igenom denna hemska vecka, och dessutom tror jag att resultatet av allt slit lönar sig när vi får tillbaka alla proven . Duktiga , duktiga jag !


Och jag vet inte riktigt varför , men jag tror att det här lovet är det mest välbehövliga någonsin . Vi behöver verkligen det är lovet nu , dels för att vila upp oss och dels för att vi alla behöver lite utrymme . Det ska bli ganska skönt att komma bort ett tag , att inte stöta på alla människor varje dag , utan istället vara ifrån alla en stund . Det märks att vi behöver denna vecka för egen tid , som att resa bort eller bara ligga hemma och omhändertas av musiken toner . För folket är trötta på varandra nu , av egentligen ingen anledning alls , men man känner det liksom på sig . Lite space under lovet och tid åt sig själv , så kommer allt go back to normal igen när vi kommer tillbaka . Komma bort för att sedan inse saknaden av människorna runt omkring än , och längtansfullt få träffa alla igen när vi kommer tillbaka efter denna ledighet . För trots allt så har det här varit en mycket rolig första del av året , och skolan har varit underbar p.g.a. människorna som kommer med den !

Lite lugn och ro , lite musik , och några promenader i den så efterlängtade solen , kommer göra folket bra .

Så ha det bra nu alla underbara människor så ses vi glatt om lite mer än en vecka .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0