1 JANUARI . Swisch

Det känns inte som om det är mer än några månader sedan som jag firade nyår och välkomnande inför det nya året stod och bokstavligen talat dränktes i champagne, förväntansfullt undrande vad det kommande året skulle innehålla , året 2007 . Igår stod vi tillsammans ute på en veranda , massor av ungdomar som även detta nyår var nästan fånigt glada och förväntasfulla över vad året framför oss har att erbjuda . Är det någon gång alla är glada och sociala är det på tolvslaget , och så var det även i vårt fall . Pussar , kramar och glada människor blandades ihop och blev till en enda stor röra av lyckliga människor , och självklart dränktes vi återigen av champagne .
2007 var ett underligt år för mig . Upp och ned , ned och upp grisen gal i granens topp , nej men allvarligt , mitt år var ungefär lika rörigt som den sången . Alla vet att det är fel att grisen galer och sitter i toppen på en gran , men och andra sidan , varför skulle inte grisen få göra det , och om musen vill tugga snus så är det väl upp till musen ..? I det stora hela så har det varit ett riktigt , riktigt bra år , det där året vi kallar 2007 . Och nu sitter jag här på Stora Wäsby med mina bästa vänner , Superman och Batman + Jane , och vi har insnurrad i våra täcken legat framför tv:n hela dagen och kollat på bl.a. Ronja rövardotter , sammtidigt som vi nöjda har tittat på snöflingorna som fallit under hela dagen . Området på gården är inte längre en sörja av grått , brunt och allmänt slask , utan numera täckt av ett tunt snötäcke . Det gör det hela ännu vackrare än vanligt och jag hoppas så fruktansvärt mycket att snön fortsätter falla så vi får en ordentlig vinter . Nu strax ska jag traska iväg till stallet och hälsa lite på Trasan innan mamma kommer och hämtar mig .

Nyår är bra , men min klänning är röd av läppstift och luktar hemskt illa ,
och andra sidan är det väl så det ska va .



tack och hej leverpastej på 2007 , och välkommen 2008 .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0