11 JULI . Milk and toast and honey

Ibland blir det som man vill , det går som man vill , ibland är livet helt enkelt med än .
En sådan dag har det varit för mig idag .



Det började igår när vi först åt tacosmiddag och jag och yollan sedan sov på Stora Wäsby hos maria och anna . Vi spenderade kvällen åt att titta på hysteriskt roliga videor från gamla filmkamremoments när familjen bredberg har tävlat under årens lopp . Dessa underbara band innehöll allt från det att ..

janne och lena gifte sig , maria och anna var små knoddar och stöddigt glodde in i kameran , mamma lena tävlade baugette , pappa janne tävlade fältävlan på sin dåvarande polle cisseri i CNC*** (!!!!) -klass ( kval till OS ) nere i Frankrike och tävlade mot självaste mark todd ! , käraste batman bara var ynkapynka fem år gammal , snuttar ur dagens tillvaro då maria mest stod på prisutdelningar för bland annat fälttävlans SM och tog emot priser , anna racade runt i terrängen på hennes nuvarande superponny calle för att sedan bokstavligentalat sparka runt sin tillridningsponny på en hopptävling , och slutligen till att mamma lena stolt som en svan stod och tog emot hästskötarpriset på junior SM .

det går inte riktigt att förklara hur roligt det var att kolla på dem här filmerna , vi vred oss av skratt från början till slut ! helt obetalbart var det haha !



Sedan har vi dagen idag .
Jag vaknade efter en tokigt skön natts sömn i vattensängen , utvilad och mysigt trött . Samtalade lite med bredbergs städerska ursula och slog mig ned i soffan med en filt och ett glas brännhults hallondryck . Svampbob stod för underhållningen vilket passade mig perfekt där jag satt och var mycket road över vår gula väns upptåg . Förmiddagen fortsatte så att maria , yollan , elin , anna och linnea kom och blåbärspaj med vaniljsås blev vår gemensamma frukost . Mums ! Därefeter slog vi följe ut i stallet där jag befann mig de kommande timmarna .

Trasan fick komma in och äta lite för att vi sedan skulle borsta och mysa i mer än timme ! Det var allt ifrån borstning , till frisering och insmörjande av hovar . När detta var klart begav vi oss ut på en barbackatur ut i skogen . Trasan var pigg och glad och ville mest röra sig fortfare än vad jag hade planerat , någonting som hon till sist accepterade och slappande av . Rofullt , mysigt , lugnt och skönt hade vi det i värmen , förutom de gånger då hästskrället höll på att mosa mina ben när hon gick mellan träden .. haha

Väl tillbaka i stallet blev det ännu lite pyssel och pussar innan jag tog slog slag i saken och tvättade och puttsade min sadel ! Duktiga , duktiga jag ! Efter ännu lite mer tid spenderad på gården och efter ännu lite fler utdelade klappar  på hästarna hämtade mamma upp mig och vi for och köpte täcken till pollen . Det är en sak som verkligen gör mig glad , att köpa saker till hästarna haha . Vi inföskaffade ett regntäcke och sedan ett hallonrött höst/vintertäcke som kommer att vara tokfint på mitt käraste hjärtegull !



Och nu sitter jag här , som vanligt vid köksbordet och tittar ut i trädgården och på regnet som faller . Jag undrar vad det egentligen är som har gjort den här dagen så bra , för jag har gjort ungefär det som jag alltid gör om än mindre . Men det är nog just det som gör den bra , att jag inte gjort så mycket . Att jag bara har tagit hand om trasan och haft trevligt med mina vänner .

Det är sådana här dagar som jag längtar efter , som jag behöver , ja som alla behöver då och då ! Att inte göra någonting , bara ägna sig åt det man tycker allra bäst om och att känna den underbara känslan av att dagen har varit lång , tagit tid på sig och inte bara rusat förbi .







Jag blir glad när jag tänker på idag .
Den här dagen kommer göra mig glad många stunder framåt .

Kommentarer
Postat av: Emma!

Sånna dagar är bäst!

Idag har jag haft en sån dag ^^

love it!

2008-07-12 @ 18:26:22
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: Malin

jag blir glad för din skull !

fast det var några dagar sedan nu så blir jag fortfarande glad när jag tänker på den dagen ! ^^

2008-07-13 @ 20:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0