13 JULI .Tortillabröd och trötta partyprinsessor

Idag har jag överlevt på ett tortillabröd .
Ett tortillabröd är inte mycket mat , men det är ungefär det som finns om man ska försöka leta fram någonting som är överhuvudtaget ätbart hemma hos familjen Bredberg . Av någon anledning stormtrivs vi där i alla fall .

Gårdagens kväll spenderades ute på Stora Alby gård då Denise hade artonårskalas !  Det var trevligt tyckter jag , skoj att träffa människor från skolan såhär i mitten av lovet . Problemet var bara hur jag och yollan skulle försöka ta oss hem ifrån mittuteiingenstans , någonting som vi löste genom att gå runt att fråga folket om några kroner var . På cirka fem minuter hade vi , hör och häpna , samlat ihop närmare nittio kronor ! Att vännen vi skulle dela taxi med hade tvåhundra kronor redan hjälpte visserligen till ganska mycket haha .. Men hem kom vi och slängde oss direkt ned i sofforna framför High School Musical och skickade in en plåt med pommes frites i ugnen , yes yes yes ! Martin och Andreas tittade förbi men ratade den underbara tonårskärleksmusikalen och ägnade sig väl mest åt maten , någonting som jag och yolanda inte kunde förstå haha . I säng kom vi i alla fall när klockan inte var mindre än halv ferm på morgonen och det var ljust som mitt på dagen .

När klockan var tjugo i åtta några få timmar senare vaknade jag till , kollade på klockan och ; Shit . Hästarna ska ha medicin och jag orkar inte röra mig en millimeter . Ingenting att göra tänkte jag och hasade mig ur sängen , drog på mig min klänning , klev i ett par träskor och började traska ut till stallet . Shit igen , hästarna var redan ute . Skit , aja . Så in och ut i stallet och in och ut i hágarna sprang jag omkring och gav hästarna medicin på morgonkvisten . En halv timme senare kröp jag ned i vattensängen igen och hoppades innerligt att jag skulle kunna somna om , någonting jag klarade av alldeles utmärkt .

Klockan tolv var nästa gång medvetandet kom krypande och jag insåg att vi var tvyugna att släpa oss ur sängen för att städa upp i huset och sedan hämta hästarna från betet och rida . Så städade gjorde vi innan vi tog oss ned till sommarbetet och hämtade in Rutan och Cinnamon . Den följdande ridturen var sådär somrigt mysig som bara uteritter på sommaren kan bli ! En lugn sväng bort till Lövstaängarna för att sedan ryckas med i hästarna busiga humör på vägen tillbaka . Det måste ha sett riktigt härligt ut där vi galopperade fram mellan ån och åkrarna , alla fyra lika glada !

Tillsammans med Trasan skrittade jag sedan ut barbacka en sväng i sällskap av Karin och Baguera . Mysigt och lugnt . Puss på Traseknas !

Intag av hästar var nästa punkt på schemat , någonting som jag tröttare än tröttast klarade av innan jag fodrade dem middag . Cykel , efter det tog jag min cykel och cyklade vägen hem i ett revligt sällskap av min vän iPoden .




Nu är jag trött . Fast ändå nöjd med idag . Läget är ganska lungt . Idag trivs jag .

Kommentarer
Postat av: Emma!

Jag vill rida till lövsta igen...

2008-07-14 @ 20:05:19
URL: http://pearldiver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0