6 JULI . I mitten av en Hurricane

Hurricane Gilbert , Håkan Hellström .

Vad skönt att veta min vän , när du tappar förståndet ... dem menigarna är det som Håkan sjunger för mig precis nu .

 I mitten av en hurrican , en dag till .. Avlsutade han just låten med , vilket betyder att jag återigen kommer att trycka på replayknappen på dataskärmen . 

Har nån hört nått om Hurrcane ?
, låten spelas igen .

Just nu , i denna stund , precis nu nu nu sitter den så fint . Jag skulle till och med vilja säga att den för tillfället är det ultimata , den är idag perfekt för mig .

Jag skulle gissa på att det är trehundrasjutiioelfte gången jag lyssnar på den idag .
Lika långt till stjärnorna , som stjärna till dig ...

Tom . Kraftlös . Trött .
Hon var väl kärleken , han var i mitten av en hurricane , fortsätter Håkan .
Men framförallt tom igen .

För att försöka skriva hur man känner sig en sådan här dag , det går inte att bara haspla ur sig . Bokstäverna jag trycker fram gör inte orden som bildas rättvisa . Skrivkonsten som andra dagar fashinerar mig otroligt , känns idag helt meingslös . Bokstäver som var för sig är oanvändbara blir till långa jämna rader , om än mer värdelösa tillsammans .

Alla behöver dock en Hurricane-dag ibland . Det är inte mer än mänskligt .
Jag tror att den gör än gott i efterhand .

Vad skönt att veta, min vän

När du tappar förståndet

Du inser snart igen

Att det inte är första gången


Jag tror vi måste uppleva den för att se framåt och beundra det vi vill nå .
Undertiden jag har skrivit det här skulle jag tro att jag kommit upp att lyssna på den trehundrasjuttiotjugoen gånger , något sånt dära .

En dag till , en dag till , en dag till .




Replay ?

Kommentarer
Postat av: John!

Jag vet precis vad du menar med en Hurricane-dag! Helt rätt har du också! Du skriver för bra! För bra!

2008-07-06 @ 16:04:24
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/
Postat av: Malin

john vad glad jag blir !

jag ska nog avsluta kvällen med att lyssna upp till den femhundraåtiosjätte gången den här dagen .

2008-07-06 @ 21:34:55
Postat av: Emma!

Och hur i hela världen skulle nån kunna sätta kedjor på en Hurricane?



2008-07-07 @ 10:27:49
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: Malin

visst är det fint att va i liv , en dag till ?

2008-07-07 @ 12:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0