15 JUNI . För vi var på Hultsfredsfestivalen

Hemma .
Jag är hemma och så mycket hemma det vara kan bli faktiskt .
Jag är inte hemma som i vårat tält på en gräsig åker på Hultsfredsfestivalen utan jag är hemma hemma . Jag är hemma som i hemma på min gata i stan med min familj och med mitt vanliga liv . Det känns konstigt , jag är mer eller mindre tom inombords och har mest suttit och studerat mitt rum som jag faktiskt sover i varje dag . Mitt älskade , käraste rum med min underbara säng i känns i denna stund så otroligt lockande och hemmastad och på samma gång så oändligt ihåligt och långt ifrån vad jag önskar . För wow , wow vad jag ska sova nu ! Jag ska tillbringa dem kommande dygnen bland mina många kuddar och täcken för att låta sterion underhålla mig var sekund och var minut .
Problemet är bara det att jag egentligen inte alls vill vara här hemma och ligga i min säng ! Jag vill ligga där i på natten i ett iskallt , och på dagen steeeekhett , tält och traska iväg till ICA för att köpa frukost . Jag vill ägna hela dagen åt att inte göra någonting och inte ha en aning om vad klockan är . Skulle jag få som jag vill ha det så skulle vi vara hemma i sisådär två dagar för att sedan återvända till vår fristad och vårat festivalliv . Men det går ju inte , och det vet vi allihopa att det inte är någonting som kommer hända , men jag skulle så gärna vilja ha det så . För jag har bara hunnit vara hemma i några timmar och saknar de gågna dagarna så mycket att det gör ont enda in i hjärta och själ ! För vi har haft det bra , jätte superduper tokbra kan man lugnt säga och alla människor som jag har träffat har varit enastående !

Nu väntar sängen och ett godnatt är det som gäller . Dn så inbjudande och välkomnande möbel nästintill skriker på mig och jag kommer sova som aldrig förr . Det ska bli skönt , jag ska ligga där och tänka på allting , allt som vi har gjort och allting som har hänt . Jag ska ligga där och le för mig själv för att jag är så nöjd med hur det blev och för att livet är så bra .

Imorgon , eller en annan vacker dag , kanske jag ska försöka berätta lite . Jag kanske ska försöka dela med mig lite av några obeskrivliga dagar ur mitt liv . Händelser och minnen som jag kommer att minnas för en lång lång tid framöver ska jag så gott som jag kan försöka sätta ord på .

Nu ska jag krypa ned i min säng och fortsätta le .
Le för att vi faktiskt var på Hultsfredsfestivalen .

Kommentarer
Postat av: Emma!

Åhh! ja du måste berätta en massa!

2008-06-16 @ 13:05:49
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: Malin

jag ska berätta så att du får skavsår i öronen kära du !

2008-06-16 @ 13:50:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0