25 JUNI . De slugaste varelserna på denna jord ..

.. är lugnt , utan den minsta protest , Shetlandsponnier .

Det finns ingen människa och inget annat djur som är så
listiga , kloka , smarta eller påhittiga som dessa små djur .

Naffsad i armen
Biten i handen
Släpad efter , raklång på marken , hängandes i ett hundkoppel

.. blev jag av en ouppfostrad , sketen , liten shettis vid namn Elvis . Jag skrapade upp magen så att jag blödde , benet var upprivet , sand och grus inanför alla kläder och dessutom hade den dumma ponnyn sönder mina ridbyxor för 1300 kr .

Men va , nej , det är jätte roligt med shettisar , ASnice !  Jag ville inte alls göra korv av det tuffsiga lilla djuret och mala honom på plats , nej nej .
Suck , liten skitig häst men stark som en björn .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0