30 JUNI . Ett älskat piano , tack

Jag har börjat spela gitarr igen ! Mitt intresse för spelandet har varit ganska litet de senaste månaderna , men under dessa dagar har jag inte gjort annat än att spela på min kära vän med band och strängar . Det är så fruktansvärt roligt och ackorden faller på plats . Jag kan väl knappast påstå att jag är kung på detta instrument , men frammåt går det allt . I annat fall är ju piano min grej , mitt älskade kär underbara piano ! När jag var tio-elva år sådär fick jag pianot som stått uppe på min gammel mormor och morfars herrgård i dalarna . Mormor och hennes syskon spelade på det när dem växte upp men sen var det väl bara jag och min bror som klinkade på det när vi var små . Det är stort , större än de flesta pianon idag , finare än det flesta pianon idag , högt och svart . Riktigta efelbentangenter och ett ljud som slår det mesta .



Mitt piano är nog min käraste ägodel tror jag , om det på något sätt skulle gå sönder skulle jag ha kvar det i alla fall , bara för att kunna se på det . Det spelar ingen roll vart jag än flyttar , jag ska ha med mig mitt piano och så är det bara . Haha , fan vad knäpp hon är kanske ni tänker , men det är precis så det är . Jag älskar att spela på det , det är så otroligt vackert , det är lugnt ibland det bästa jag vet .

Jag känner mig liksom duktig , ganska nöjd med mig själv och tillfreds när jag sitter där och spelar och sjunger . Musik är min grej , riktigt mycket min grej .

Musik är allt .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0