5 JUNI . Sommarlov !

SOMMARLOV , satan i gatan jag har sommarlov nu !



Igår stod jag för sista gången på många många veckor i vår kafeteria och tittade på alla hundratals människor runt omkring mig . Nöjd som norge , men med en liten klump i magen på samma gång . För jag tycker att det ska bli jätte konstigt att inte gå i skolan nu , att inte behöva gå upp varje morgon , att inte ha några läxor och prov . Det känns faktiskt sådär om jag ska vara ärlig , för jag kommer att sakna alla rutiner och vardagen nu bland alla kravlösa sommarlovsdagar . Jag kommer att sakna att komma släntrande ned för dräggtrappan för att inse att kafeteriakön är på tok för lång för att jag ska hinna köpa en macka till frukost . Jag kommer att sakna att då istället ta ett varv genom klungorna med trötta elever som klagar på att skollunchen är äckligt , idag igen . Att ställa sig och klänga på någon som är snäppet piggare än en själv och sedan få en uppmuntrande kram av en vänlig själ . Jag kommer att sakna att sitta och längta till att lektionerna är slut , och det kommer på något vis känns ovant att inte behöva köa i ett halvår för att få lunch . Jag kommer inte att behöva orientera mig bland bord och stolar och jag kommer inte att stå och småprata med någon vid äppelkorgarna . Jag kommer att slippa att ha tre lektioner efter lunch , att sedan kriga för att komma på bussen mot stationen för att sedan missa tåget hem med en halv minut i alla fall . Den största anledningen till att jag känner vemod inför lovet vet jag säkert är för att jag kommer sakna alla människor . Det kommer att bli så tråkigt att inte träffa alla dem som man hälsar och står och småpratar med bara för att man tycker att det är skönt . Det är så många som man umgås med i skolan men som jag inte kommer att träffa under skolans uppehåll . Det tycker jag är det värsta .


Framförallt kommer jag att sakna er människor som speciellt förgyller min dag , jag kommer sakna er så att det gör ont från topp till tå . Jag kommer att sakna att träffa er , att ni bara är och gör mig glad . Om man verkligen tänker på det så gör ni egentligen inte så mycket och jag tror inte att ni vet vilka ni är . Jag tror inte att ni förstår hur mycket ni betyder för min ork att gå i skolan och hur mycket ni hjälper mig , och det är synd . Jag skulle jätte gärna berätta hur glada ni gör mig , hur nöjd jag blir när jag ser er hur ni lyfter mitt humör från minus 7 till ett stort leende . Helt hemlighetsfull har jag dock inte varit eftersom jag faktiskt har sagt till några av er att ni faktiskt gör mig glad , men jag skulle vilja säga det tusen gånger om , om och om igen ! För bara när jag sitter här och skriver och tänker på er , så blir jag glad och kan inte hålla mig från att le . Så mycket tycker jag om er , och jag vill egentligen bara säga tack . Tack käraste ni för att ni förgyller min dag .


Men egentligen , vad har jag som jag inte ska vara nöjd över ? Jag har ett långt skönt sommarlov som jag idag står på tröskeln och hälsar på , jag har mina vänner som jag nu har all tid i världen att träffa , jag har hästarna och med dem följer tävlingar och massa underbara timmar i stallet , vi åker till hultan på tisdag , jag har världens bästa hund som jag nu ska spendera ännu mer tid med , jag ska resa , jag ska fylla arton år , och återigen har jag sommarlov .


Nu känns det nästan fånigt att jag har skrivit det här , att jag har den där klumpen i magen och att jag oroar mig för att vara ledig och ta det lugnt . Dagen innan jag började skolan förra året , efter ett helt sommarlov med massa fritid , så skrev jag då med . Då skrev jag en lång text om hur fort tiden går och att jag skulle lägga ned min kropp och själ i att försöka lära mig att leva i nuet . Idag känns det som om det var igår som jag satt och skrev det , när det i själva verket har gått ett helt läsår emellan . Mycket har hänt i skolan , många gånger har vi legat på gräsmattorna och skrattat , och många gånger har vi med tyngda själar tagit bussen därifrån . Huller om buller , upp och ned och fram och tillbaka , och tokigt fort har det gått alltihop . Trots allt så tror jag ändå att jag har lärt mig mera , att jag gör framsteg i mitt försök att leva i nuet . Det går inte fort men det går framåt , det är inte lätt men jag gör så bra jag kan . Jag ska försöka att ta vara på allt som händer den här sommaren och försöka inse hur bra jag har det .


Sommarlov , shit pommes frites , jag har sommarlov !


Kommentarer
Postat av: Emma.

Fy tusan vad bra skrivet!

SÅ himla fint!

Ha nu ett tokbra lov Malin!

Längtar tills vi ses i Borlänge!

2008-06-05 @ 14:42:18
Postat av: Malin

tack emmaemma !

2008-06-08 @ 11:43:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0