8 JUNI . Hm , hm det blir visst regn !

Jag drömde någonting om att jag stod och kollade på ett flygplan som skulle landa , men sedan flög jag själv ett flygplan som skulle landa . Plötsligt började allting skaka och vi åkte omkring som små vantar där ovanför landningsbanan innan , smack , vi började störta !


BOM , BRACK , MULLER , BULLER och PAAAAANG !
Jag , bokstavligentalat , flööög upp i min säng och halvställde mig i fotändan . " Krig , nu är det krig och nu kommer dem att släppa en bomb över vårat hus och vi kommer att dö ! "  När jag sedan hade sprungit upp och frågat mamma vad som hände blev jag informerad om att det icke hade utbrutit krig under natten , det var oväder och åska  .


Jag har aldrig i hela mitt liv varit med om så sjukt stora åskknallar och så stora blixtar ! Jag hade kunnat lagt mitt liv på att ovädret var en halv meter ovanför just vårat hus , med all sin åska och alla sina blixtar endast riktade på oss . Blixtarna var så stora och starka så att dem sken upp genom rullgardinen och lyste upp halva rummet när jag och pappa gick upp och tittade i ett fönster . När det hade åskat utav bara satan avtog det för att istället börja regna och hagla som hela norge . Skyfall , skyfall var det ! Skyfall fick inatt ett ansikte för mig , hjääääälp vad det regnade ! Jag var helt säker där ett tag att hustaket skulle ge vika och att det snart skulle bli en svimmingpool i min säng . Jag somnade om efter ett tag i alla fall , innan jag för sista gången övervägde att hämta min flytväst att ta på mig . Det som for omkring i mitt huvud där jag låg och väntade på att somna i alla fall var att ;

Tänk , tänk om det skulle bli ett sådant här oväder nästa vecka när vi är på hultan ! Vi skulle döö , vi skulle regna bort och försvinna ned i lervällingarna eller träffas av blixten och på så sätt dö ! Tänk om det skulle bli såhär på hultan !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0