1 MARS . Regn , musik och hostmedicin .

Dropp . dropp , stänk och plask .
Jag sitter vid köksbordet och lyssnar på musik , musik är bra skit .
Här innomhus spinger mamma omkring med en gammal cd-spelare och sjunger och dansar . Vovven är nyfrisserad eftersom jag klippte och gjorde henne fin imorse efter frukosten . Nu svansar hon runt här i väntan på en promenad , så fin så fin om svansen . Mitt emot mig sitter min bror och skrattar åt min skolkatalog , och han har faktiskt all rätt att göra det . Det finns dock ganska många människor som är lite söta i vår skola tycker jag , faktiskt .

Tvättmaskinen som tvättar stör mig , den ger ifrån sig ett malande , omruskande ljud som jag inte vill höra . Just nu vill jag ha helt tyst förutom de underbara tonerna som liksom dansar ut ifrån datorn . Jag vill låta musiken omsluta sig runt omkring mig och få mig att tänka på just ingenting . För det är skönt , att endast koncentrera sig på musiken och låta orden i texten landa inom än och sakta sjukna in . Musik är bra , det helar mig , det är liksom som riktigt bra hostmedicin när man är rikigt sjuk . Musiken är min egen hostmedicin , och hostmedicin är bra närt man är sjuk . En ny personlig favorit är Chrisse Thinz , bra bra bra . 

Dessutom behöver jag riktigt hostmedicin nu , för sjukare än sjukast är jag och hostar så att jag tror jag ska döö . Lite friskare kommer jag då bli alldeles snart eftersom jag ska ta och traska upp till Stora Wäsby och rida lite . Ridning gör mig också hel , det finns ingenting som hjälper mig själv så mycket som musik och hästarna faktiskt . Eftersom det regnar kommer dessutom Trasan mer än gärna vilja komma in i det regnfria stallet och få ett nytt tort täcke på sig , mys mys mys .

Som avslutning skulle jag vilja skriva att denna regniga dag , trots det fruktansvärt tråkiga vädret, nog kommer bli riktigt bra . Lugn , tid för mig själv , tid för musiken  och Trasan . När jag återigen kommer hem efter stallet ska mitt underbara piano få all min uppmärksamhet . Bättre kan det faktiskt inte bli tycker jag . mjhihi

Kommentarer
Postat av: Emma!

Ja!

Hästar och musik.
Det är grejjer det!

2008-03-01 @ 23:38:14
URL: http://pearldiver.blogg.se
Postat av: Malin

det bästa vi någonsin kan få

2008-03-02 @ 13:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0