19 MARS .

Johan , käraste bror .

Du är bäst , du är underbar , jag tycker så fruktansvärt mycket om dig , du är världens bästa bror . Världens bästa bror som jag skulle göra allt för , allt allt allt . Få saker gör mig så glad som när du skrattar , när du skrattar ett ärligt uppriktigt skratt som kommer från ditt hjärta . Då gör du mig så otroligt glad och jag kan inte göra annat än att skratta med dig .

Min uppgift som storasyster är att finnas här för dig . Jag ska lära dig saker som du inte vet , och jag ska hjälpa dig att komma framåt . Som storasyster är det min plikt att stå på din sida när mamma och pappa är på dig , och det är min sak att övertala mamma och pappa att du ska få vara ute till sent fastän vi ska åka till mormro dagen efter . Det är min uppgift att skydda dig , att alltid stå beredd att ta ditt parti och som storasyster ska jag alltid ha tid att lyssna och se . Jag ska helt enkelt finnas där om du behöver mig .

Jag älskar att vara storasyster , jag älskar att vara din storasyster . Det var det bästa jag visste när vi var små och det är fortfarande någonting utav det bästa jag vet . Jag står gärna på din sida mot mamma och pappa , och jag pratar gärna till mig att du ska få vara ute längre än vad dem tycker att du borde . Jag skyddar dig gärna mot resten av världen , jag tar gärna ditt parti , och framför allt så tar jag mer än gärna tid att lysnna och se . Jag vill finnas här för dig .

Men just nu går inte det , just nu orkar inte jag . Jag måste få ta in , jag måste få tänka efter och jag måste få ha lite tid för mig själv . Jag måste få den tid jag behöver för att smälta och att  för min egen skull , reda ut vad som har hänt .

Igår klarade jag inte av att vara där för dig , och inte heller idag . Jag var och är alldeles för besviken och det får mig att bli ostadig , jag blir liksom handelsförlamad inombords . Jag vet inte riktigt vad jag ska säga och de flesta ord har vi redan sagt . Jag är ledsen och det gör ont , det känns liksom tomt och ihåligt inom mig .
Jag behöver lite tid . Men när tiden är använd och tankarna är tänkta , då ska jag finnas här för dig . När jag inombords har förståt och när jag har fått tid att vara ledsen , då ska jag finnas här för dig .

Inte igår och inte idag , men kanske imorgon , imorgon kanske är en bättre dag . Imorgon kanske är en bättre dag , då jag kan finnas här för dig .

För när tiden är kommen ska jag finnas här för dig , så som jag alltid har funnits . Då ska jag återigen ta ditt parti och då ska jag återigen skydda dig mot allt ont . Jag ska finnas här för dig för vareviga stund och vareviga dag .

Jag ska finnas här för dig , min allra käraste lillebror .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0