23 MARS . Jag har en lime i min väska

Framför mig ligger en lime . En sådan där sur , grön citrusfrukt som man inte ofta har på sig . En lime brukar inte få vara med om så mycket i sitt liv , men denna lime , + de andra två som yollis hade i sina fickor , har vi givit ett mycket händelserikt liv för att de ska vara frukter .

Denna lime plockade jag nämligen upp ur min väska för inte så länge sedan , väskan som jag hade med mig under gårdagen och nattens äventyr . Limeen har sovit i min stora väska i natt medan jag och Yollan sov i Karins föräldrars toksköna säng i Stocksund . Den låg där i väskan under hela tiden hos Karin , under alla de timmar vi var dryga mot grabbarna i sällskapet och bara ägde allt och alla . Limeen låg även och vilade i väskan under promenaden hem till Karin från Danderyds sjukhus och under tiden vi satt i väntsalen och sjöng , och undertiden schteeekarna raggade på mig och Yollan , hahaha . Men där någonstans , mellan fulla gubbar , skönsång och bortslitna jackfickor gjorde limeen succe med de andra två limearna . Stenis stod nämligen och jonglerade med dem inför oss som var mäkta imponerande !
Men innan omkringkastandet var den lilla limeen omstoppad i min hyffsat varma väska och fick höra , tillsammans med resten av sällskapet , diverse olika sånger av mig och Yollan på bussen från vallentuna . Vi skulle gissa på att den uppskattade vår sång till fullo och aldrig ville att vi skulle sluta sjunga .. mjhihi . Sedan har vi kommit fram till kvällens start , nämligen småpartyt hemma hos Nicke ! Småpartyt hemma hos Nicke innebar mycket rödvin , rom&cola och andra lustiga drycker . Mellan fighterna med Jacob satt jag och Yollan och sjöng med Nickes mamma och hennes vänner , En helt ny värld var favoritlåten och vi var tokbra .

Det är i alla fall här någonstans på kvällen som Yollan hittar några citrusfrukter som visar sig vara gröna limes , och hon tänker att vi kanske kommer att ha nytta av dessa under kvällen gång .
Det var också då de tre frukterna hamnade i två fickor och en väska ,
resten av berättelsen tror jag att ni redan har hört .  

Kommentarer
Postat av: yolanda

underbart

2008-03-23 @ 20:54:37
Postat av: Malin

underbarare än underbarast

2008-03-24 @ 20:21:03
Postat av: Emma!

vilken lycklig liten lime!

2008-03-28 @ 23:10:13
URL: http://pearldiver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0