5 MARS . Dem kommer kliva på mig igen , igen och igen .

Krasch ! Och min ork för denna dag försvann vart då ..?

Jag blir trött , jag blir uppgiven , jag blir ledsen , för det är samma visa om och om igen .


Dem lovar , säger , intalar , blåser upp , är entusiastiska , engagerade och super glada för att jag ska rida hästen . Eller egentligen är det elakt och säga dem , ska jag vara svidande ärlig så är det hon .. Hon lovar , säger , intalar , blåser upp , är entusiastiska , engagerad och super glad för att jag ska rida hästen , varje gång det så är bestämt . Jag blir glad eftersom hästen är något utav det bästa som finns i mitt liv ,
hon gör mig glad .


Jag hoppas ; den här gången blir det annorlunda , den här gången kommer hon faktiskt ihåg vad hon har sagt . Det är så att jag blir orolig varje gång jag åker upp dit eftersom sannolikheten att hon har glömt bort mig är någonstans över 80 % . För det är samma sak här , hon glömmer bort mig , glömmer bort mig och glömmer bort mig . Hon ser inte , hon förstår inte hur ledsen jag blir varje gång hon glömmer bort mig . Det tar liksom inte på henne , hon ser inte sådant , och jag vet inte ens om hon i sådant fall helhjärtat skulle bry sig .


Men ledig som jag idag är , vaknade jag redan vid 9 och låg i sängen , lyssnade på musik och tänkte på att jag skulle traska upp till stallet lite senare . Men inte kunde jag få ha en sådan trevlig dag, utan det första som händer när jag kommer ned , är att jag får ett litet sms om att någon annan ska hoppa denna häst .


Jag blev trött , jag blev uppgiven , jag blev ledsen . Det var senast igår , till och med igår kväll , som jag påminde henne och hon bekräftade att jag skulle hoppa idag . 


Det jag tycker är det värsta med det hon skrev var att hon på slutet skrev ett " om det är ok " , vadå om det är ok ? Nej det är inte okej Ms , det är inte okej att du ständigt glömmer bort mig , att du struntar i att jag kanske blir besviken och att du sedan inte bryr dig , tror du verkligen att jag skulle tycka att det var ok ?? Bara för att verka lite demokratisk och snäll , pluttinutt , och kunna känna att du faktiskt frågade . Men som att jag egentligen ens har en åsikt , som att det faktiskt spelar någon som helst roll vad jag svarar på ett sådan sms:et , naaaej skulle inte tro det va .


Men det är bra jobbat hörre du ,
För ännu en gång har du på ett riktigt bra sätt lyckats gör mig ledsen utan att veta om det .


Och utan min egentligen nödvändiga tillåtelse , så antar jag att jag får låstas som att det är okej .


Kommentarer
Postat av: Emma!

Det är inte OKEJ Malin!
Säg till henne!
Jag tror jag vet vem du menar...

2008-03-05 @ 21:23:16
URL: http://pearldiver.blogg.se
Postat av: Malin

jag tror också att du kanske kan lista ut vem det är jag menar , känner man henne är det tyvärr inte så svårt att förstå vem hon är .

2008-03-07 @ 16:28:44
Postat av: Gisela

vem är det ni menar :O?

2008-03-10 @ 22:04:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0