5 MARS . Den bästa

image109

Jag sitter vid köksbordet och skriver en läxa jag har i svenskan och i sin säng på golvet ligger hunden och sover . Hon har kurat ihop sig till en liten boll och ligger och ligger med ena tassen halvt över ansiktet och lite för nosen . Så varje gång hon andas in sina djupa lugna andetag , så snusar hon så fruktansvärt gulligt där hon ligger och sover . Just nu morrar hon och gnäller , antagligen än skurk som hon ska skrämma bort , tassen rör på dig och hela hon rycker till ibland . Jag kan inte annat än le och små skratta för mig själv , när jag sitter här och försöker var så tyst som möjligt för att inte störa henne . Hon har sovit i snart en timme , efter att vi var ute närmare två timmar oc promenerade tidigar idag . Solen lyste , blåblå himmel , en glad matte och en glad hund . Men nu ska hon få snusa vidare och jag ska fortsätta med svenskan .

Min käraste , käraste vän .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0