8 MARS . Musik till tusen

Musik .
Jag är medveten om att det kanske blir tjatigt , men jag måste .
Jag kan helt enkelt inte motstå att ägna ännu ett inlägg åt musikens vägnar .

Musik är allt . Musik är någonting helt otroligt . Musik är antagligen det bästa som finns .
Jag tror inte att jag skulle kunna leva utan musiken , det känns i alla fall inte som så . Jag behöver den för att kunna fungera normalt , jag behöver den för att vara glad . Musik fyller än och beskriver det man inte själv kan sätta fingret på , som en översättning av ens egna tankar .
Det finns ingenting som kan hjälpa mig så som musiken . Den finns alltid där , ständigt vid min sida och är , varje gång jag behöver den , villig att spela en låt eller två . Den är villig att rensa mig från tankar och problem , tömma mig på ord jag själv inte kan säga . Ingenting gör mig så glad som musik samtidigt som det inte finns någonting som kan göra mig så känslosam . Ingenting kan få mig att bli så hysterisk och ingenting kan få mig att bli så lycklig som en bra låt . Att höja volymen så att det nästan gör ont i öronen och låta musikens toner fylla än från topp till tå . Det , mina damer och herrar är en av de härligaste känslorna som vi kan uppleva . En riktigt bra låt gör mig alldeles svag i benen , fummlig  i kroppen och så fruktansvärt lycklig inombords .

Musik är allt och lite till .

Kommentarer
Postat av: Emma!

Du har så rätt!

2008-03-09 @ 20:28:55
URL: http://pearldiver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0