20 MAJ . En vinglig stig med fallgropar och prinsar

Jag vill gråta . Jag vill gråta så att rasar och smäller ,
så att det känns som om himlen nästan rasar ned på mig .

Jag vill skratta . Jag vill skratta så att världen bara snurrar ,
tills det att det krampar i magen och jag inte kan stå upp längre .

Så känner jag mig just nu , så otroligt skör .
Skör är faktiskt det perfekta ordet att beskriva det med , känslan som jag riktigt består av nu .
För det känns som om jag springer i motvind med regnet som gör allting ännu lite tygnre , och en enda liten kastvind kan lätt få mig att rasa , ramla , falla utan stopp . Just nu krävs det så lite för att jag ska sjunka som en sten , släpt i en spegelblank kärn .
På samma gång känner jag mig tacksam över det allra minsta . En harmoni som sköljer ibland över mig och som visar vad jag har . Det stod en kille och spelade saxofon idag , i den parken som jag och Yolanda gick igenom , och han spelade Jeff Buckleys Hallelujah och solen lös på alla människorna . Sköra som vi var , bräckliga och sårbara , fick han oss och stanna upp och lyssna . Lyssna , och nästan börja gråta där vi liksom smalt in parkens alla färger och intryck . Nu , flera timmar efteråt finns han fortfarande i mitt huvud . Han gör mig glad och lugn inombords .

Sedan gick jag hem från bussen med min iPod som sällskap och bara andades . Andades stora andetag och såg mig omkring , och det var då som jag upptäckte att det regnade . Små men tunga droppar föll ned från den blåa himlen och lämnade avtryck på både mig och marken . Där jag gick mellan regndroppar och villor lös solen på mig och fick mig att le . Den fick mig att le eftersom livet är ganska bra i alla fall . Le eftersom jag återigen tänkte på att Lasse faktiskt har rätt när han säger att ;

Livet är en dans på rosor , men det är en dans med svåra steg .

Kommentarer
Postat av: Emma.

Lilla Malin.
Du är så duktig på att skriva saker.

Och sanningen är sagd.
Livet är en dans på rosor, en dans med svåra steg.

Jag tror jag har kommit till ett parti där de är extra krävande.

2008-05-20 @ 21:35:20
Postat av: Malin

tack tack emma , vad glad jag blir !
tyvärr är jag , som sagt , i det där partiet jag med .
musiken är bra när man befinner sig här , den får hjälpa oss emma . det funkar bra , musik är bra .

2008-05-20 @ 22:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0