11 NOVMEBER . Hjärter Dam och Herr Höst

Och så sitter hon där , i min säng och bara är .

Hon är sådär mycket att jag inte vet vart jag ska ta vägen .

Hon pratar och skrattar och fäller en tår , medan hon sitter där mitt framför mig och är .


Hon är min vän .

Hon är min bästa vän .


Jag har suttit vid mitt piano och spelat tills mina fingrar har varit bedövade .

Hon har skrivit ett brev till hösten .


Vi är ganska lika .

Förvisso är hon kort och jag lång , hon har rakt hår och jag lockigt , men annars är vi ganska lika . Vi är lika på det sättet att man kanske inte alls tycker att vi är lika de första gångerna man träffar oss , men om man tittar lite extra och skrapar försiktigt på ytan är vi hemskt lika varandra .


Jag finner all min tröst i denna människa och hon finner all sin tröst hos mig .  Vi strävar framåt , vi vill ha och vi vill ge . När vi väl får det vi vill ha skrämmer det bort oss eftersom vi inte tillåter oss själva att ge . Vi vill ge med oss av oss själva men vi har svårt för det . Vi behöver utrymme , motivation , action , tillit och framförallt frihet . Vi behöver ha vår frihet för att kunna ge .


Vi är nog ganska svåra , jag tror att dem personerna som verkligen försöker lära känna oss tycker att vi är ganska svåra . Jag tror inte att vi är några lätta människor . Fast egentligen är saken kanske den att vi bara har fått för oss att vi är svåra , komplicerade flickor , i själva verket kanske det är så att vi vill vara oförstådda . Jag vet inte .


Vi faller när hösten kommer . Varje år samma sak , det står på menyn ,  som om det är ställt efter en klocka , varje år samma känsla under den sena hösten . Vi kravlar , vi snubblar , vi dras omkull , vi faller . På något sätt blir det ändå så att vi liksom fastnar i det , vi lockas med , hösten vet vart den har oss , den vet hur vi troget kommer följa dess mönster .


Vi har svårt att lita på folk , vi har svårt att riktigt låta andra människor komma in under både skal och hud . Vi känner tillit i varandra och nöjer oss med det på grund av rädslan att bli lämnade och svinka , både vacker och hemskt . 

Vi satt i min säng en lång stund idag , i flera timmar . Tiden passerade och hösten lurade precis utanför min fönster . Vi pratade skrattade och snyftade . Vi talade om sådant som vi pratat om hundratusentals gånger förut och vi pratade om sådant som för första gången tagit plats i våra tankar och som vi behövde dela med oss med . Vi andades ut vad vi bar omkring på inom oss . Vi lyssnade på radio och sjöng ut till Backstreet boys ; as long as you love me . Det är sådant man har vänner till .


Vi behöver alla våra vänner , jag behöver absolut mina .

Idag fick jag spendera min kväll med min allra bästa vän .

Jag är hennes hem och hon är min oas .



Kommentarer
Postat av: yolanda

du är min favoritmänniska.

2008-11-12 @ 18:59:44
Postat av: malin

du är min min min min med

2008-11-14 @ 08:02:50
Postat av: Emma.

Och jag älskar er båda så himla himla mycket att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen... men jag vet vart jag vill ta vägen. Jag vill ta vägen till stockholm! Till er! Jag saknar er så orättvist mycket!

puss.

2008-11-18 @ 22:01:22
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: Malin

emma emma emma !

2008-11-19 @ 11:19:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0