27 NOVEMBER . A la Rudbeck

Du vet att du går på rudbeck om du ..


  1. hellre kommer femtonminuter försent än femton sekunder.
  2. vet att det är gratis att åka buss 16.00 ( om du kommer på förstås )
  3. tycker att mentorstiden är värdelös
  4. har en gul mapp liggandes som du aldrig använder
  5. vet att z-dag = zzzova-dag
  6. är trött på alla ungar från gärdeskolan som måste äta innan oss
  7. varje dag , ser någon person du aldrig tidigare sett
  8. på en tisdag kan säga " idag är det torsdag " utan att någon tycker att du är knäpp


jag tycker att det är underhållande , jättejätte tråkigt och antagligen ganska osammanhängande för dem som inte går i vår skola . väldigt internt är det nog , men jag gillar internt , internt är kewl . i alla fall är detta någonting jag läste i NT-tidningen som delats ut flitigt under denna vecka i skolan .



En dag på rudbeck ...


08.01 öppnas dörrarna och de första cs-spelarna hasar sig igenom dörren till datastugan .

08.05 " ny generation " ber för en bra dag

08.18 löpareleverna kommer springandes

08.18 520-bussen kommer i tid , för en gångs skull , trots att det är minusgrader ute !

08.19 välkomstmeddelandet går ut i högtalarna och rudbeckskvarten ska starta, men det hindrar väl ingen ..?

08.21 prince jagar elever i kafeterian som inte går på lektionerna

08.30 rättelse : det var visst 520-bussen från holmboda som skulle ha kommit för en halvtimme sedan . nu kommer 520 med alla vibybarnen

08.35 kommer de med planerad sen ankomst

10.00 maten tas fram så att den hinner kallna lagom till lunch

11.25 racet " inte stå sist i kön " börjar

16.00 bussen blir överfull och lite till

16.00 prince salsalektioner böjar



haha jag är nog tråkig men jag tycker det är jätte roligt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0