16 OKTOBER . Gentlemen

Damerna först !

Vi kallar dem gentlemän .
Det är dem där pojkarna , grabbarna och herrarna som vet hur man beter sig i sällskap av flickor , tjejer och damer . Det är dem männen som lyfter på hatten och säger, god dag frun , så fort vi passerar . Det är dem som håller fram armen och frågar ; Skulle jag kunna få den äran att hjälpa fröken upp i vagnen ? Gentlemännen är dem som håller upp dörren när vi kommer och som drar ut för att sedan skjuta in stolen när vi ska sätta oss vid bordet . Det är dem som tilltalar oss med ni , fröken eller frun , och som bugar vid en hälsning .


Helst av allt skulle jag vilja ha varit född på den tiden då pojkarna , grabbarna och herrarna faktiskt höll upp dörren åt oss flickor , tjejer och damer . Om jag passera igenom en dörr idag är det mest troliga att pojken , grabben eller herrn framför mig slänger igen dörren så jag slår mig . Idag är det inte många pojkar , grabbar eller herrar som lyfter på hatten när vi hälsar . Ett försvar kan jag i och för sig erkänna är att männen i vår tid inte allt för ofta bär hatt , men det är själva grejen , inte just hatten , ni förstår .


Men trots att jag nio av tio gånger får traska igenom den stora vattenpölen med mina högklackade lackskor , och att det inte så långt ögat kan nå syns till en prins som slänger sig ned bredvid mig och breder ut sin kappa som jag kan traska över vattnet på , så finns det faktiskt ett fåtal gentlemän kvar idag . Det finns några enstaka fall av pojkar , grabbar och herrar som beter sig som gentlemän i flickors , tjejers och damers sällskap . En del håller upp dörren när man ska passera och det finns dem som faktiskt säger ; damerna först !


Imorse stod jag på busshållsplatsen och trängdes under busskurens tak tillsammans med flera andra personer . Bussen kom och jag stod som den sista att få komma på bussen . Då stannade killen före mig upp , vinkade och sa ; damerna först .


Idag har jag alltså insett att det finns ännu en av denna alltför ovanliga sort av pojkar , grabbar och herrar . Grabben vid bussen var en gentleman , han får av mig alla plus i världen för sitt överraskande alldeles enastående beteende !


Jag har en vän som är en riktig gentleman . Jag tycker det är helt underbart .

Vi stötte som vanligt på varandra i skolan när han utbrast ;


Det finns alldeles för få gentlemän i den här världen !

Det borde finnas många fler och jag vill verkligen vara en gentleman !

Får jag eskortera fröken till hennes lektion ?


Jag älskar gentlemän .


Kommentarer
Postat av: Emma.

Åh vad fint!

2008-10-16 @ 18:56:09
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: isabel

få gratis kläder genom att samla poäng! du betalar alltså ingenting!



http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=52732

2008-10-16 @ 19:11:12
URL: http://isabeld.blogg.se/
Postat av: yolanda

fucking love it.

2008-10-16 @ 20:29:36
Postat av: Gisela

jag älskar när killar/män öpnnar dörren för en eller säger damerna först, hände senast i förrgår att en man vände sig om när vi skulle kliva på bussen och sa "damerna först"

det kan verkligen förgylla en pissig dag



Just love it

2008-10-17 @ 10:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0