23 OKTOBER . Breath

Idag är det torsdag .
Imorgon är det fredag .
Imorgon eftermiddag är det höstlov .

Höstlov betyder frihet .
Firhet bertyder att jag kan göra nästan vad jag vill när jag vill .

Jag har två lektioner imorgon .
08.20 - 10.10 , filmvisning i religion A .
10.25 - 11.25 , naturkunskap B .
11.25 ---> höstlov .

Ordet höstlov ligger rätt i min mun , att säga höstlov smaka bra .
Jag njuter och skulle jag kunna så skulle jag smacka när jag säger det .
h - ö - s - t - l - o - v , mmmm

Hittills har jag inte funderat så mycket på vad vi har gjort i skolan och på vad vi har hunnit med . Nu när jag tänker efter så har vi gjort ganska mycket på alla dessa veckor som har passerat sedan den första sista skoldagen  . Läxor , test , förhör , inlämningar , studiebesök , debatter , föreläsningar , uppsattser , redovisningar och prov . Skolan har faktiskt lite utav ätit upp mig . Idag kom jag på vad jag ska göra imorgon när jag sätter mig på bussen hem ...

Jag ska andas .
Jag ska stå vid skolans busshållsplats , på perrongen till tåget , vid stationen här hemma , jag ska sitta på cyklen , ridandes på trasan och slutligen stående utanför mitt hus och andas . Långa , djupa lugna andetag ska jag ta . Sen ska jag njuta så mycket jag bara kan av det här välbehövliga lovet som ligger alldeles framför mina fötter .





Imorgon ska jag börja andas igen .

Kommentarer
Postat av: Emma.

jag har fått höstlov nu. Och jag andas. Även om tanken på inlämningar v 45 gnager i bakhuvudet. Men jag andas ändå. Och det är skönt.

Jag hatar att jag inte kommer och hälsar på dig.

2008-10-24 @ 19:19:33
URL: http://pearldiver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0