30 NOVEMBER . Med bussen från stan

Jag lyssnar på Lasse ,
och självklart menar jag världen bästa Lars Winnerbäck .

Jag sitter vid köksbordet och har tänt massa ljus på bordet , klockan är just nu 13.35 och jag äter frukost . Jag är inne på min andra kopp te på 25 minuter och har bakat scones att äta . Jag har så fruktansvärt mysigt .


I vanliga fall skulle jag ha blivit låg och frustrerad av det eviga regnandet och den ständigt gråa nyansen som ligger som en hinna över hela omgivningen . Idag trivs jag som bara den . Det dunkla ljuset utomhus hålls upp med hjälp av ljusen runt omkring mig , och det som annars känns trångt och mörkt tilltalar mig idag . Det är behagligt och lugnt , rofyllt .


Jag tänker på gårdagen . Jag tänker på gårdagen och ler .

För vi hade roligt ,  jätte jätte jätte roligt , jag hade tokroligt igår kväll !

Jag är så otroligt nöjd !

Vi förade här hemma

Vi träffade vänner

Vi tog tåget men var tvungna att gå av och kissa

Vi stod i kö till klubben och trängde oss precis som alla andra

Vi kom in och shotade tequila

Vi sprang hem till yollan i alldeles för tunna kläder eftersom vi inte fick hämta ut våra jackor

Vi groggade , och drack vin och cider

Vi sprang tillbaka till Maria torget
Vi skickade sms och pratade i telefon med vår käraste strömstads flicka emma

Vi gled in på klubben

Vi dansade dansade dansade

Vi skrattade skrattade skrattade

Vi skrek , sjöng , dansade och freakade ur till känn ingen sorg för mig Göteborg och andra håkanlåtar .

Vi hade hångeltävling

Vi knuffades på toan

Vi vinglade runt på Maria torget och vidare till Mc'donald vid Slussen

Vi träffade roliga nissar och en joker

Vi tog bussen och fick gå från norrmalmstorg i isande kyla

Vi insåg att vi i stort sätt var ensamma ute i Stockholms stad

Vi hittade nattbussen och flera nissar

Vi hade en tokig busschaufför som klev ut ur sin hytt och kom och skrek på oss minst fyra gånger utan anledning

Vi fick kliva av där vi inte alls ville och ringa på en taxi

Vi klev in i en varm lägenhet

Vi drack massa vatten

Vi borstade tänderna

Vi lade oss under ett varmt täcke


Men ...


Vi sov inte

Vi såg att det blev ljust i rummet

Vi märkte att klockan var närmare 07.00

Vi somnade tillslut

Vi sov i ungefär 1 timme

Jag gick upp och åkte till stallet och väntade på hovslagaren


Och nu sitter jag här inlindad i en filt och längtar efter att gå och ställa mig i duschen . Min mor och min bror har kommit hem och kalasat på det nybakade brödet dem med . Ikväll ska vi till Gisela och sjunga sing star , ha kul och mysa .


Mysa mysa mysa .

Allting är mysigt idag .


Kommentarer
Postat av: yolanda

vi hånglade. vi hånglade. vi hånglade. + jag vann.

2008-10-30 @ 17:34:58
Postat av: Emma.

Åh!

Fy 17 vad jag skulle viljat vara med! ÅHHHHH!

Jag hade ingen dålig kväll... men att få dans loss till Håkan och ha Hångeltävling + allt annat ni gjorde, det hade vart så kul!!!



Jag är otroligt glad att jag fick vara med på ett litet hörn iallafall ;) puss!

2008-10-30 @ 22:35:48
URL: http://pearldiver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0