5 OKTOBER . Dagens goda gärning

Idag har jag frusit .

Idag har hästarna frusit .

Tillsammans har vi nästan frusit till isbitar , så genomskinliga och klara .


För det är så att vissa hästar inte ska ha täck på i hagen om det inte regnar . Imorse regnade det inte så några av hästisarna fick gå ut nakna , men det var inte så bra när det senare på förmiddagen började regna .


.. och det regnade , regnade och regnade igen ..


Dagens goda gärning är helt klart att jag och min arbetskamrat bestämde oss för att rädda dem alltför frusna djuren från det ihärdiga elaka kalla regnet . Vi tog in alla dem små nästan isbitarna vid lunch och sprang omkring , tog in , bytte täcken , klappade , ledde och matade dem . Jag har aldrig förr sett så kalla och frusna djur , dem skakade som asplöv och hela hästarna skälvde !


Stackars , stackars små hästisar . Aldrig har jag sett sådan aktivitet av alla ägarna att skriva om sina täckesinformation haha , det var allt lite panik at the disco där ett tag .


Dagens goda gärning uppskattades av 50 hästar och låt säga 80 ägare ,
vi var nöjda med oss själva .


Kommentarer
Postat av: John!

Jag har inte så mycket att göra med dig och dina hästar Malin, jag har INGENTING med det alls att göra! Men jag måste säga att det är kul och fint och intressant och glädjeväckande att läsa att ni gör så bra grejer för era hästar! Verkligen!



Och jag hörde att ni inte kommer med på festturné till Strömstad...Lite tråkigt. Ni skulle kunna dra upp den här staden till festernas himmel!

Men det får bli nån annan gång kanske!

2008-10-05 @ 19:59:02
URL: http://toutlemondejohn.blogg.se/
Postat av: malin

hästar kanske inte är din grej john , men dem är braiga ska du veta !



nej jag vet , det är det sämsta jag insett på länge ! biljetterna var påtok för dyra och usch ! himmelriket skulle ha blivit omdöpt efter våra dagar i strömstad ! haha

2008-10-05 @ 21:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0