9 OKTOBER . På ett papper på min vägg

Stockholm är vackert , jag älskar Stockholm.
Stockholm kommer jag antagligen alltid att betrakta som mitt hem .


Pendeltåget rasslar sådär härligt som bara de gamla pendeltågen kan göra, och varje gång rörs allting runt inom mig . Det är inte det att jag är bakis , det finns ingen byggare Bob i huvudet och inget illamående i magen . Däremot har jag hunnit tänka ut den perfekta beskrivningen på hur jag känner mig .. Det känns som om någon har stampat på mig med stålhetteskor över hela kroppen och som om det är någon som leker hela havet stormar inombords. Jag är inte bakis men jag en sådan fruktansvärt stark dagen efter- känsla! Inte nice , men det vittnar om en rolig gårdag - gårnatt - gårmorgon .


Himlen är lagom rosa och breder ut sig över vattnet och genom
fönstret ser jag Gamla Stan med dess vackert utsmyckade hus .


Gung , gung , gung . Stamp , stamp , stamp .


Igår var kvällen då några av mina vänner spelade på Stampen i Gamla Stan. Igår var kvällen då det kändes som om halva Rudbecks årskurs 3 och förra årets utgångsstudenter befann sig just på Stampen. Igår var kvällen då minst 50 tonåringar tog över Gamla Stans tunnelbanestation och sedan tryckte sig in i en och samma vagn . Det var så roligt , det var så sjukt roligt , jag skrattade och skrattade och skrattade ! Det var helt galet , fullkomligt kaos ! Stackars stackars de människorna som tänkte att dem efter en hel dags hårt arbete i godan ro skulle få komma hem, icke sa nicke !  Tunnelbanevagnen bokstavligen talat stormades av på tok för många människor , som inte vet om dem är vuxna eller barn , som fått i sig alldeles för mycket alkohol och som slutligen tycker att livet är det bästa som finns och prompt ska predika det för alla människor runt omkring sig ! Händelsen måste ha varit nästintill chockerande för de övriga resenärerna och vi som deltog vet att allting inte kan beskrivas rättvist med ord . Det var en sådan upplevelse som måste upplevas , jag kan inte på ett riktigt bra sätt klä den i ord . Allting var bara massa kewl !


Resten av kvällen - natten - morgonen spenderades på Baba Sonic på Maria Torget . Åter igen , vilken syn det måste ha varit när vi alla virvlade runt i de södra delarna av stan !

Lars Winnerbäck sjunger ;

" Vi är lördagens änglar som virvlar i stan "

Jag säger ;

Vi är onsdagens änglar som virvlar i stan

För det var vi ,

oj oj oj vad vi var det !


Vi vinglade sedan hem till Yolanda där vi vilade ögonen för att sedan gå upp när vi precis hunnit somna . Yollan skulle till skolan , stackars stackars yollan säger jag . Själv började jag min färd hemåt igen och har nu kommit så långt att jag sitter på trottoarkanten på väg in på min gata . Hemma ligger min bror och sover och här ute kvittrar fåglarna ovanför mig . Frågan jag nu ställer till mig själv är om det är någon idé att orka sova nu , för om inte alltför länge ska jag till skolan för skolfotografering , bästa dagen .. nåja .


Det är jobbigt att kravla sig upp för den gata som vi ramlade ned för igår ,

sa yolanda . det stämde så tokigt mycket in , det var så rätt





Allt det här skrev jag på ett papper på väg hem och som nu sitter  uppsatt med allting
 annat på min vägg . Det är totalt täckt av bokstäver och ord , och är skriven
 med en slarvig utdragen handstil på både fram och baksidan .
Jag tycker om det här papperet , det har sin charm .

Kommentarer
Postat av: Emma!

Och jag fullkomligt älskar det!

2008-10-09 @ 23:54:54
URL: http://pearldiver.blogg.se/
Postat av: malin

vi älskade det också ,

och vi längtar efter dig !

2008-10-10 @ 16:05:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0