28 AUGUSTI . Det börjar visst bli höst

snart är det höst . verkligen höst . det är betydligt mörkare på morgonen och kvällarna än bara för några veckor sedan och solen lyser inte längre lika starkt . det blåser svala vindar och jag har strumpor på mig hela tiden . några av hästarna börjar ha täcke i hagen och jag hade en halsduk på mig häromdagen .

första tanken är ju att shit nu är den här sommaren över den med , och den sprang förbi precis lika fort som alla andra somrar har gjort åren innan . sen börjar man tänka på vad man har gjort och inser att , jag har ju faktiskt hunnit med en hel del . vita mössor och studeninbjudningar känns ganska långt borta och man kommer inte längre ihåg vad de olika mackorna i kafeterian kostade . när sommarlovet som inte längre var ett sommarlov började kändes det som om jag vaknade - red tre hästar om dagen - somnade . sen kom peace and love där i slutet av juli och jag var där i flera dagar , mellanlandade och drog till hultsfred en hel vecka . världens härligaste katja kom hit upp till stockholm och jag åkte ned med henne till nässjö och fann min kärlek hector . dagarna ledde fram till runsten och träningläger med akrobat , som i sin tur ledde till att jag och pappa åkte till mantorp och däremellan hann jag fylla 19 år och låna ut familjen till Kreta . tiden mellan alla resor fylldes väl ganska bra med alkohol och kanske lite för många vingliga stunder . nu har folket börjat plugga och alla spretar åt olika håll . sommaren tog som vanligt slut alldeles för fort , men det känns ändå som att jag har hunnit leva ett helt liv på dem här månaderna . det är skönt .

men nu börjar det bli höst . vi får hoppas att det inte blir någon brustna hjärtans höst . det orkar vi nog inte med . jag vill ha promenader med tjocka strumpbyxor , en fina kappa , en stor halsduk runt min hals och små handskar på mina händer . jag ser fram emot hösten , mer än jag har gjort någon gång tidigare tror jag . jag längtar efter tända ljus och varma tekoppar . jag längtar efter att sitta på ett litet dunkelt café med brunguldiga tapeter och sköna soffor att försvinna ned i .


jag vill att vi ska slänga några smulor
till duvorna min vän och sen gå hem


Kommentarer
Postat av: Anonym

åh! jag vill följa med på höstpromenad! jag ringer dig om inte allt för lång tid. Puss malin!

2009-08-30 @ 21:37:07
Postat av: Anonym

alltså, det där var från Emma.

2009-08-30 @ 21:37:38
Postat av: malin

ja ! ring ! jag pratade om dig igår , och sa att jag saknar dig ! vi rings ! poss !!

2009-08-31 @ 18:55:37
URL: http://malinewalinnea.blogg.se/
Postat av: lydddddan

malin jag gillar när du skriver =) .MYCKET. du får allt att låta så mysigt, man blir lliksom glad :D

2009-09-02 @ 22:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0