28 DECEMBER . Små spontana saker är bra

det var tacosmiddag blandat med vin och vattenpipa som serverades till förrätt igår kväll . till huvudrätt var det våra vänner i joackim zwahlen & kompaniet som spelade på strand , och efterrätten hade vi redan klar för oss innan vi gick hemifrån . meningen var att vi skulle ta hornsgatan ned och promenerat hem till götgatan och nicco , köpt en tunnbrödrulle på vägen och kollat på fucking åmål , innan vi planerat att svimma av trötthet och nöjdhet i sängarna. 


men sen vart det ju inte så att vi följde hornsgatan , fyllekäkade och somnade på en halvminut .  vi hamnade i västertorp . där var vi ascoola och spelade tecken på playstationet och insåg att det antagligen aldrig förr hade varit en samling unga människor som varit så dålig på skiten . efter det minns jag inte vad vi gjorde men plötsligt var klockan närmare 05 och två av oss fem hade däckat . sen blev det gamgammal dokumentär-film om knarkande ungdomar och någon gång där på morgonen så sattes en radio-dokumentär på om lasermannen . sen kom det sig liksom aldrig att vi somnade ordentligt , för någon var alltid vaken och lyckades väcka någon annan , och helt plötsligt så var klockan 08 och ett onödigt telefonalarm ringde sjuttioelva gånger . då var det ju bara att ge upp tanken på att ens försöka slumra , så vi klickade fram family gay och kolla en halv miljon youtube-filmer och klipp istället. jag vette fasen hur , men på något sätt lyckades vi ta oss samman , samla ihop våra saker och ta oss därifrån innan vi växte fast under täckena . david hällde i sig 2 liter äppeljuice och jag och anka åt med ett leende på läpparna tacos till frukost . vissa mådde bättre än andra , men antagligen såg vi alla lika slitna ut där vi släpade oss fram mot tunnelbanan .

 

nu är jag så trött att det känns som tusen nålar pickar mig i ögonen , aj aj aj . jag ska få sova i min egen säng utan att behöva trängas med någon som snarkar i mitt öra eller diskar en stekpanna runt 06 . det ska bli skönt , men jag hade nog väldigt kewl igår/inatt/idag .

allt var bara tequilshots och twistande på dansgolvet !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0