31 DECEMBER . 2009 var nog inte min grej , men ändå ganska bra

precis som martina skrev ;

2009 var inte mitt år .

 

det har haft sina höjdpunker , jag har haft fasligt roligt och träffat så mycket nya människor , men det har helt enkelt inte varit det bästa året . i och för sig har jag svårt att tänka mig att något framtida år ens kommer komma i närheten av förra årets 2008 . 2008 var alla tiders , det var ett helt underbart år och jag är tveksam om 2010 eller något annat år kommer kunna ta sig förbi upplevelserna och alla minnen därifrån . 2009 började med en evig karusell med kärlek eller inte kärlek och fortsatte med ett sådant osug på socialitet att jag aldrig upplevt dess like. efter det har det liksom rullat på , dagarna har kommit och dagarna har gått . ingenting har riktigt hänt , jag har mest funnits . fast egentligen borde jag väl ha förstått redan förra nyårsaftonen att det kommande året skulle bli lite sådär , förra nyårsnatten var förjävlig . sedan inledes året med att den värsta dagen i mitt liv slogs rätt i mitt ansikte , dagen då jag trodde att jag skulle sluta andas och dagen då jag faktiskt kände hur mitt hjärta gick sönder . den 8 februari kom och jag var tvungen att lämna ifrån mig mitt livs kärlek , Alis Trace , Trasan . efter den dagen vet jag egentligen inte om jag i både hjärta och skäl har varit helt ärligt glad och lycklig .

 

sen kikar jag efter i min gamla kalender och kommer att tänka på att jag började med att tatuera in en G-klav på min vänstra underarm . på sportlovet åkte jag , Gisela och Yolanda till Hedemora och shoppade secondhand , och veckan efter åkte jag till Nordirland med klassen och herre min skapare vad vi levde den veckan ! redan 3 dagar efter att vi kom hem gick den största av alla studenskivorna av stapeln , den 18 mars var det Rockbach . för att fortsätta med alla festligheter tog jag och Yolanda tåget ned till Strömstad och hälsade på John och Emma i slutet av mars , och här någonstans började jag rida Akrobat . helt plötsligt var det dags för mösspåtagning , vi var på Åland och Yolanda , Karin och Maria slängde sina vita mössor i luften . 6 dagar senare skrevs de sista raderna i boken om min egna skolgång och den 11 juni tog jag studenten . vi inledde sommaren med att åka till Peace and Love och såg band som Babyshambles uppträda för oss . inte mindre än en vecka efter hemkomsten packade vi om våra festivalväskor igen och drog till världens bästa Hultsfred ! när juni började närma sig sitt slut kom Katja upp till oss och därefter åkte jag med henne ned till Nässjö för att klappa kattungar och baka snickers . augusti startade med ett stenhårt träningsläger på Runsten , och Akrobat har varken innan eller efter varit så fin som han var den veckan ! För att ta vara på allt slit passade vi på att tävla lite , men prinsen blev dålig och har väl fortfarande inte riktigt kommit tillbaka efter det . jag fyllde 19 år och här inleddes en helt tokigt intensiv partyperiod . vi hade tagit studenten , sporadiska jobb och hade ingenting bättre för oss än att pimpla vin mer eller mindre alla dagar i veckan . jevlar så roligt vi hade det hehe . som för att rädda våra levrar från undergång fick de flesta av oss jobb och skoluppgifter att göra , och att springa runt på klubbar och krogar mest hela tiden var inte längre en vardagssyssla ( tack gode gud säger våra kroppar ) . meeeen , än var vi inte beredda att ge upp och för att tillfredsställa våra inre partybävrar farade jag och Yolanda ned till Göteborg ( dit hade nämligen Emma och John flyttat ) , och veckan där i John lägenhet tror jag var en av de bästa i mitt liv . den sista tiden och månaderna har jag mest jobbat fem eller sex dagar i veckan och ridit på den lilla lediga tid jag haft . så visst har jag haft roligt ! väldigt mycket vänner och väldigt mycket vin och väldigt mycket hästar , och framförallt förbaskat väldigt mycket tacos .

 

jag har nog inga speciella förhoppningar om 2010 , jag tänker mest att det blir som det blir och jag får väl göra så gott jag kan . jag har lite idéer och saker bestämda som pekar mot en bra start för 2010 , så jag tänker nog hoppas på det bästa och ta det med ett leende .

 

hade det så trevligt kära vänner ,
nu ska jag dricka champagne !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0