9 DECEMBER . När man är vaken då man borde sova

igårkväll var mamma var arg och ledsen på mig och min bror , och då blev jag så ledsen för att hon var ledsen och arg på mig så att jag inte kunde somna . resultatet blev att jag låg vaken till närmare 04 , nästan ashärligt . vad som förvånade mig var att 5 timmar bara lyckades nästan flyga förbi . i och för sig underhöll jag mig med att tänka ; jag hade kunnat åka fram och tillbaka till Hedemora i Dalarna på den här tiden , och jag hade hunnit till Småland och till Sälen . i alla fall .. någon gång där mitt i natten kom jag att tänka på rim . så jag viskade ;

imorgon kommer jag vara så trött 
och klaga över att jag inte sovit sött .
mina ögon kommer vara grumliga och sticka , 
mitt huvud så tungt och till sömnen nicka .
hela dagen kommer jag längta till min underbara säng ,
lika mycket som man i november längtar efter en sommaräng .


höhö .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0