12 FEBRUARI . Flyktsoda

Idag har varit en konstig dag , jag har varit konstig idag .
Det började med att jag släpade mig omkring som en zombie i korridorerna och lyckades med nöd och näppe hålla ögonen öppna under den första lektionen och den kommande håltimmen . Denna spenderades med tre pojkar till terrorister , eller idioter som de själva kallade sig , men jag räddades sedan från det kommande psykbrytet genom att några flera vänner slöt upp . Det var här någonstans som jag kom på den perfekta definitionen av hur jag kände mig ..

" Jag känner mig som en läskflaska som någon har druckit lite av och sedan ställt in i kylen för att glömmas bort några dagar , och all kolsyra ska ha lyckats försvinna . Jag känner mig som en avslagen cola ! "

Deprimierande kan man tycka , men på något vis var det inte alls så jag kände mig . Jag kände mig mest ; äsch , jag orkar inte bry mig och det blir som det blir . Jag kände mig lika likgiltig som en avslagen läsk . Jag ville ingenting men orkade bara skratta åt det . Resten av förmiddagen fortsatte med att jag var det utsatta målet för allas terror , jag kunde bara fnissa .

På lunchen sällskapade jag som vanligt med min kära vän Gisela , och det var då det hände någonting med läskflaskan . Helt plötsligt var hela världen så underbar , jag var en vampyr och Gisela den stackars fick genomgå ännu en av mina tokiga stunder haha . Jag dansade och hoppade och sjöng i kafeteriatrappan och skuttade som aldrig förr ! Efter lunchen fick jag skrattattack och satte mig på golvet i korridoren ! Knäppt . Jag förklarade det hela med att någon just funnit denna bortglömda läskeflaska och skakat om den en sista gång för att inse att alla kolsyrabubblorna inom en snar framtid skulle vara borta .

Eftermiddagen spenderade jag med Yolanda på ett fik innan vi hade en underbar tågresa hem . Inte för att jag egentligen vet om en tågresa kan vara bra , men om den kan det , var den här av någon anledning en av mina favoriter ! Vi sa ; pick pick pich och lyssnade på The Libertines ! Jacob var borta  , hemma , dumma honom .

Nu på kvällen har jag och mamma , mest mamma , bakat semlor ! Mmmmums !


Kommentarer
Postat av: Emma.

Verkar som en fin dag ändå! Saknar dig!

2009-02-13 @ 23:27:30
URL: http://pearldiver.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0